bad bad sofa Startet 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2017 Har fått med en Rolvsnes med 10 hk sabb og ferskvannskjøling. Tenkte jeg ville utnytte varmen i kjølevannet til å få varme i båten. Noen som har erfaring med varmeapparat som kobles til kjølesløyfen? Type,modell som gir god effekt? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Jeg tenker at en 10 HK ikke avgir all verden med varme. Har du sjekket om den går varm nok med kjølesløyfa den har i dag, Sabben har vel vanligvis et termometer skrudd ned i topplokket. Går den med over 80 grader eller mer så kan kan du jo henge på en slik. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Jeg tenker som Lazyjack. Du vil helt sikkert ikke få det varmt, men litt lunk til å holde duggen vekk fra vinduene og å varme fingertuppene på kan kanskje fungere. Tror jeg heller ville gått for en liten Wallas. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Min far hadde ridligere ei snekke med ferskvannskjølt 10 hk Sabb. Den hadde en defroster fremme i lugaren som var tilkoblet motoren. Det var en ganske bra lunk av den, så det skal gå helt fint å montere på en defroster på din også. Sitér dette innlegget Link to post
bad bad sofa Svart 20.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Da får jeg gjerne undersøke litt hva temperaturen er på driftsvarm motor er først, hvis ikke må det bli en ekstern varmekilde ja takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 20.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 (redigert) Hadde en Myra 21 sjark med samme motor for mange år siden som jeg koblet til en defroster. Koblet inn på slangen der det varme kjølevannet gikk ut fra motor og tilbake til kjølesløyfen. Ok ikke den helt store varmen på tomgang, men helt greit nok under gange samt duggen forsvant. Redigert 20.Oktober.2017 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LarsChristian Svart 26.April.2024 Link til dette innlegget Svart 26.April.2024 Jeg vurdere og gå for samme løsning. Ser det er noen år siden denn tråden var aktiv så da er det vel høstet litt erfaringer @Lazyjack. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.