Jump to content

Hvor går ferden 15. - 17. juli?


Astor

Recommended Posts

Akkurat nå regner det på Hurumlandet. Ikke direkte irriterende etter så mange uker med finvær. Astor går fra kai i ettermiddag med kurs innover mot hovedstaden. Trolig er målet Middagsbukta, som rapporteres nærmest fri for båter i ferietider.

 

Fruen er på Nord-Møre og skipper må ta ansvar både hjemme og ombord. Mannskapet bestående av Jaco og Pjokken blir tatt hånd om av naboen.

 

Tar med fotoapparatet og kjører i helgen bryggelangs for å fototgrafere skip langs kaiene til min hjemmeside. (Fint å ha noe å rusle med vinterstid)

 

Ser selvsagt etter vimpler. Har noen ombord for salg også. Lytter 16.

 

God tur til dere alle! :sailing:

 

Mandag legger Astor kursen sydover mot Hvasser. Junior har fått låne Astor fram til fredag. Han har fått beskjed opm å avpasse fart og se på egen hekkbølge. :flag:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi drar vel ut til Sætrepollen i kveld og ser etter kjentfolk. Hjelp kanskje, Bjønnbukta eller Oscarsborg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Skal ingen steder foreløbig!

 

I dag (etter overtid) startet ferie nr.2, denne gang 3 uker :cool:

Og med ferien startet også været :diving::lol:

 

Men det årnær se!

 

Har litt og vært og ta tak i nå til uka, Fia skal ordnes så jeg kommer utpå og så står Bastarden for tur!

 

Så i ferien er jeg og se nær land (i tilfelle roettefelle) i Holmestrands fjorden med Fia, håper jeg!

Link to post
Share on other sites

Lørdag skal svigermor feires, men på søndag blir det Lyngholmen vest for Flekkerøya med siste Harry Potter-bok. Damene er bortskjemte med at rederen oversetter fra engelsk på sparket.

 

(Måtte lage meg en egen ordliste for å holde styr på alle ord og navn; ser ut som om noen flere har trengt den også. I kveld står hit-counteren på 106.787!)

 

Lyngholmen er fuglereservat, så det er bare siste del av sommeren vi kan fryde oss over Vestergapets perle. Adkomst fra vest og syd for dødlige; bukta på østre ende av holmen er for de fryktløse med god manøvreringsevne, gode sjøkart, utkikk og helst lodd. (Jeg har sett svigerfar gå inn med en Skarpnes 30; jeg har nok med min Hanto.)

 

Bjaas

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...