Astor Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 (edited) Akkurat nå regner det på Hurumlandet. Ikke direkte irriterende etter så mange uker med finvær. Astor går fra kai i ettermiddag med kurs innover mot hovedstaden. Trolig er målet Middagsbukta, som rapporteres nærmest fri for båter i ferietider. Fruen er på Nord-Møre og skipper må ta ansvar både hjemme og ombord. Mannskapet bestående av Jaco og Pjokken blir tatt hånd om av naboen. Tar med fotoapparatet og kjører i helgen bryggelangs for å fototgrafere skip langs kaiene til min hjemmeside. (Fint å ha noe å rusle med vinterstid) Ser selvsagt etter vimpler. Har noen ombord for salg også. Lytter 16. God tur til dere alle! Mandag legger Astor kursen sydover mot Hvasser. Junior har fått låne Astor fram til fredag. Han har fått beskjed opm å avpasse fart og se på egen hekkbølge. Edited July 15, 2005 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Vi drar vel ut til Sætrepollen i kveld og ser etter kjentfolk. Hjelp kanskje, Bjønnbukta eller Oscarsborg? Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Skal ingen steder foreløbig! I dag (etter overtid) startet ferie nr.2, denne gang 3 uker Og med ferien startet også været Men det årnær se! Har litt og vært og ta tak i nå til uka, Fia skal ordnes så jeg kommer utpå og så står Bastarden for tur! Så i ferien er jeg og se nær land (i tilfelle roettefelle) i Holmestrands fjorden med Fia, håper jeg! Quote Link to post
bjaas Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Lørdag skal svigermor feires, men på søndag blir det Lyngholmen vest for Flekkerøya med siste Harry Potter-bok. Damene er bortskjemte med at rederen oversetter fra engelsk på sparket. (Måtte lage meg en egen ordliste for å holde styr på alle ord og navn; ser ut som om noen flere har trengt den også. I kveld står hit-counteren på 106.787!) Lyngholmen er fuglereservat, så det er bare siste del av sommeren vi kan fryde oss over Vestergapets perle. Adkomst fra vest og syd for dødlige; bukta på østre ende av holmen er for de fryktløse med god manøvreringsevne, gode sjøkart, utkikk og helst lodd. (Jeg har sett svigerfar gå inn med en Skarpnes 30; jeg har nok med min Hanto.) Bjaas Quote - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Recommended Posts