EAB Startet 21.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2017 Hei har eit spørsmål ang Systemrens på sjøvannside . For å få sirkulasjon på denne ? Er de greit å sette slange mellom sjøvannsfilter inn og på eksosbend ut ..? La blandingen stå 4dager og kjøre motoren forsiktig på starteren litt innimellom for å sirkulere. Ut me sinker da og ? Mvh EAB. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 22.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2017 Det skulle gå bra, få ut sink først ja. Holder sikker med 2 døgn vist du bruker 15%blanding. Jeg fyller bare på ca 20l ferdig blanding rett i sjøvannsinntaket, lar dette stå i 2 døgn, starter så opp med ferskvann og lar motoren gå ca 15 min. Når jeg setter på nye sink så ser jeg at det er blankt å rent der sinken sitter. Gjør dette hver høst når jeg tar opp båten, har aldri opplevd temp over 85 grader på begge motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2017 Noen år tilbake hadde bladet Båtmagasinet en reportasje på en Volvomotor med høy temperatur. En billig lensepumpe og en vanlig timer ble brukt for å sirkulere blandingen hver 5te time. Dessverre ikke bilder. http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/motor-feberfri-med-kjølerens Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 23.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2017 Min erfaring er at det trengs 4 døgn. Sirkulering en gang i bland er nok nødvendig. Har du kjølevannsuttak til pakkboksen bør du vel blende det også, ellers renner vel væsken ut der. Kjørt samme opplegge på egne motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.