mcclean Startet 23.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2017 Har en 2004 modell totakter som egentlig har vært tungstartet fra den var ny. Dette gjelder når den har stått ubrukt over noen dager, og det blir verre dess kaldere det er i været. Når den er varm, er den lettstartet, og den går pent på alle turtall. Har gått over forgasser, byttet membran på bensinpumpa ,bensinledning/ pumpe, bensinfilter. Pumper frem bensin så blåsa blir hard, og den holder på trykket. Chokestag funker som det skal. Mistenker en eller annen "luftlås" et sted. Med startgass fyrer den med en gang, men må gjenta opptil flere ganger, da det virker som den ikke får bensin nok. Før den blir varm, " dør " den litt ved pådrag i mellomregisteret Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2017 en rens er sikkert ikke dumt, kan høres ut til at lavfartsdysa (pilot jet) ikke gir det den skal av bensin slik at det blir for mager blanding når motoren er kald http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/2004/25MSHC/CARBURETOR/parts.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Karl Norge Svart 24.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Jeg hadde tatt ut pluggene og sammenlignet disse etter litt kinning. Det er en enkel og grei måte å fastslå om motoren får bensin eller ikke. Er de like våte, så får alle sylindre likt med bensin. Er en eller flere plugger tørre, har du et problem med drivstoff tilførsel. Om drivstoff er i orden, ville jeg undersøkt gnist og tenningen. Husk også at batteriet må være i stand til å dra motoren fort rundt. Som du nevner, så har problemet vært siden motoren var ny. Tviler vel litt på at motoren passerte kvalitetskontrollen på fabrikken med feil. Å skifte deler var vel derfor noe av det siste jeg ville gjort i feilsøkingen. Redigert 24.Oktober.2017 av Karl Norge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 24.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2017 Drenere forgasseren og pump skikkelig igjennom med ny ren bensin. Sitér dette innlegget Link to post
mcclean Svart 24.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2017 Pluggene er tørre, så det er ikke et tenningsproblem. " batteriet" er muskelkraft. Har også plukket forgasseren i småbit. Skal drenere gasseren til helga, så får vi se om det hjelper. Ellers så går jo motoren som en klokke, kan for eksempel dorge i timevis på tomgang. Pilot jet er nok et bra tips tror jeg. takker for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.