maximuskembo Startet 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2005 Har en Sabb motor 54Hk som mangler olje trykk.. Er det noen som har peiling på hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Har en Sabb motor 54Hk som mangler olje trykk.. Er det noen som har peiling på hvorfor? <{POST_SNAPBACK}> Mangler olje kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
maximuskembo Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Hmm, nei. Har sjekket det.. Kan det være noe med olje pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Er trykket helt borte eller bare lavere enn normalt? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
maximuskembo Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Trykket er lavere enn normalt, en god del.. Men ikke helt borte.. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 (redigert) Et par tips: 1: Er oljefargen litt gråaktig har du vann i oljen. 2: Virker oljen tynnere enn normalt og er nivået høyere enn normalt (nivået øker) kan du ha fått diesel i oljen. Kjent problem på Ford med dysene plassert inni ventildekselet (54 Hk er vel Ford eller?????). Kan også komme fra fødepumpen om denne er av membrantype. Mange Ford har stempelpumpe og disse er ikke så utsatt for lekkasjer. Om trykkfallet har kommet rimelig kjapt (i løpet av dager eller uker) har jeg mest tro på at det er noe i oljen men om det har tatt lenger tid (år) er det mest sannsynlig slitasje. Redigert 15.Juli.2005 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
maximuskembo Svart 15.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Det er en ford Sabb ja.. Takker for tipsene. Skal få sjekket ut dette så fort som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Defekt giver/instrument eller dårlig kontakt kan også være en mulighet. Ville målt med manometer før du plukker motoren fra hverandre... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Opplevde noe av det samme idag. På vei hjem oppdaget jeg at trykket på måleren varierte, og ble lavt av og til. Det så ut som det ble lavere da jeg øket pådraget, og steg noe igjen da jeg slakket av. Det virket veldig ustabilt. La meg i sakte fart hjem slik at det var ca 2-3 kg trykk. Sjekket oljenivå, olje etc da jeg kom hjem, men alt var OK. Gikk i ettermiddag over ledninger ned til giver, og det så bra ut. Startet opp og kjørte motor og utslaget på instrumentet varierte en del. Jeg er rimelig sikker på at det er feil på giver (95 %) i mitt tilfelle. Har nå snakket med Yanmar forhandler og de mente det samme. Det hadde visstnok vært en del feil på disse giverene. På min motor er det i tilegg en en oljetrykksbryter til alarmen. Den fungerer normalt. M.a.o. - enig med Ingar - sjekk giver, insrument mm først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.