Rastløs Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Tenkte jeg skulle prøve noe jeg aldri gjør ..... fiske fra båt i Oslo fjorden. - Skal ha med min lille nevø, så da kan det være moro å fiske et sted hvor man får fisk, - og ikke minst kan spise den også. Er det noen som har noen gode tips ? Quote Link to post
Grunna Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 (edited) Nå er jo makrellen her så da er det bare å ha et snøre hengende etter underveis i bedagelig fart. Ellers er det mange fine plasser hvor du får fisk, ett av dem der jeg selv har fått en del fisk og som har vært omtalt blandt andre er utenfor Bjerkøya. Torsken står som regel i skråningner, men er kanskje litt slapp i fisken nå på sommeren, så ta en titt i kartet og still deg ved skråningene eller ved staker. Skitt fiske. Edited July 15, 2005 by Grunna (see edit history) Quote Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb Link to post
Astor Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 (edited) Tar du deg en tur mot Håøya så er det god mulighet for fisk på både nord- og sørenden. Også utenfor innløpet til Sandspollen finnes det fisk. Også i løpet utenfor gjestehavna på Oscarsborg for å nevne noen plasser. Skitt fiske! Edited July 17, 2005 by Astor (see edit history) Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 Uten for vollen i bukta mellom Elnestangen og Vollenbukta det er gamle fiske plasser stort sett med suksess. og som Grunna påpeker ved Bjerkøya og Spira bukta Quote Link to post
Rastløs Posted July 18, 2005 Author Share Posted July 18, 2005 Jeg var på fisketur. Havnet utenfor Steilene . Der fikk jeg både makrell og en annen rar fisk - som så ut som en liten hai ( Pigghå eller noe sånt ) - Det var moro det ! Quote Link to post
aksel Posted July 23, 2005 Share Posted July 23, 2005 På høsten når det blir kaldere i vannet, er det massevis av torsk inne på grundt vall for å spise krabber og småfisk Quote Link to post
Avmønstret4 Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 (edited) Tar du deg en tur mot Håøya så er det god mulighet for fisk på både nord- og sørenden. Også utenfor innløpet til Sandspollen finnes det fisk. Også i løpet utenfor gjestehavna på Oscarsborg for å nevne noen plasser. Skitt fiske! <{POST_SNAPBACK}> Utenfor?????Det er da fisk innenfor og Poden tok 16 makrell på brygga for tre uker siden på under 1 time dagen etter tok j 3 Og vi har plass helt N-W i pollen. Sandspollen var en kjent fiskeplass før da det var 4 "fiskelag" i pollen. Det kan virke som om fiske er bedre etter at tajeen ble utvidet. Mvh Edited July 24, 2005 by firefighter (see edit history) Quote Link to post
Arnulf Posted July 24, 2005 Share Posted July 24, 2005 Hei, Skal du fiske makrell kan du legge deg hvor som helst i indre Oslofjord og vente til den kommer. Se hvor måkene er aktive , det står sild under og og da er makrellen der.Skal du fiske torsk, sei eller lyr bør du satse på en bakke hvor de står og beiter, ( bruk gjerne ekkolodd hvis du har) Husk at du fisker, du må ha tålmodighet. Plutselig biter det og du kan ta opp opp 40 kg fisk ila 20 min , så blir det stille i tre timer. Skal du ha ål, flyndre eller annet må du agne med sild eller blåskjell og ha enda mer tålmodighet. Fisk er det mer enn nok av til alle som vil og har tålmodighet og bittelitegrann kunnskap om vær og vind. Quote Link to post
Anonym Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Hei, Skal du fiske makrell kan du legge deg hvor som helst i indre Oslofjord og vente til den kommer. Se hvor måkene er aktive , det står sild under og og da er makrellen der.Skal du fiske torsk, sei eller lyr bør du satse på en bakke hvor de står og beiter, ( bruk gjerne ekkolodd hvis du har) Husk at du fisker, du må ha tålmodighet. Plutselig biter det og du kan ta opp opp 40 kg fisk ila 20 min , så blir det stille i tre timer. Skal du ha ål, flyndre eller annet må du agne med sild eller blåskjell og ha enda mer tålmodighet. Fisk er det mer enn nok av til alle som vil og har tålmodighet og bittelitegrann kunnskap om vær og vind. <{POST_SNAPBACK}> Hvis dere skal ha ål er dere velkommen til å hente noen ved kjølen min.. Ålen trives visst veldig godt der :) Quote Link to post
Recommended Posts