Jump to content

Hvordan løfte motor ut av båten? AQAD40B i Fjord Consul

Jørgen S

Recommended Posts

Hei. 

Dette med drev er fortsatt litt nytt for meg, så dere får ha meg unnskyldt hvis jeg bruker feil ord og uttrykk på ting :) 

Jeg skal ha ut motoren av båten for å gi den vel fortjent service. Så derfor har jeg noen spørsmål. Jeg ser sånn ca for meg hvordan det gjøres, men jeg vil forsikre meg at jeg ikke gjør noe helt idiotisk, samt prøve å unngå noen uheldige overraskelser. 

Jeg har nettopp tatt av drevet og løsnet ringen som sitter rundt '' uttaket ''. Denne ringen er vel den delen som låser motoren fast i skjoldet. Stemmer dette? Fungerer denne låseringen som motorfeste nr3? 

Det er to motorfester på hver side foran av motoren. Når disse i tillegg er løsnet, og alle kabler, slanger og wire er løsnet, er det da bare å løfte motoren ut? 

Noe mer jeg må tenke på her?

Mvh. Jørgen. 

DSC_1075.JPG

Tappen som stikker ut igjennom drevplata er nokså lang, så du må ofte ha motoren litt på høykant for å få den ut.

Hvis du løfter med kran el er det fordelaktig å bruke en kjetting i bakre motorfeste og en talje mellom krankroken og det fremre festet slik at du kan tilte motoren.

Ei lita talje for å hukke på og tilte litt sideveis kan også være bra å ha.

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...