Jørgen S Startet 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2017 Hei. Dette med drev er fortsatt litt nytt for meg, så dere får ha meg unnskyldt hvis jeg bruker feil ord og uttrykk på ting :) Jeg skal ha ut motoren av båten for å gi den vel fortjent service. Så derfor har jeg noen spørsmål. Jeg ser sånn ca for meg hvordan det gjøres, men jeg vil forsikre meg at jeg ikke gjør noe helt idiotisk, samt prøve å unngå noen uheldige overraskelser. Jeg har nettopp tatt av drevet og løsnet ringen som sitter rundt '' uttaket ''. Denne ringen er vel den delen som låser motoren fast i skjoldet. Stemmer dette? Fungerer denne låseringen som motorfeste nr3? Det er to motorfester på hver side foran av motoren. Når disse i tillegg er løsnet, og alle kabler, slanger og wire er løsnet, er det da bare å løfte motoren ut? Noe mer jeg må tenke på her? Mvh. Jørgen. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Ser ut som du har rett ja. Er du så heldig at det bare er å løfte motoren rett ut også ? Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Den skal fårhåpentligvis gå relativt rett ut, ja :) Men det har gått for lett hittil, så noe kommer til å gå åt skogen snart. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Tappen som stikker ut igjennom drevplata er nokså lang, så du må ofte ha motoren litt på høykant for å få den ut. Hvis du løfter med kran el er det fordelaktig å bruke en kjetting i bakre motorfeste og en talje mellom krankroken og det fremre festet slik at du kan tilte motoren. Ei lita talje for å hukke på og tilte litt sideveis kan også være bra å ha. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Jørgen S Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2017 Ja, motoren kommer nok litt under dørken i fremkant, så tenker enten en talje eller bruke kjetting med noen flere lenker i bakkant. Dog ser for meg at sistnevnte kan bli noe ustabil i bakkant før motoren er i lufta. Det er også god plass til å vri motoren sideveis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.