Jump to content

Vinterklargjøring, absolutt nødvendig med ferskvannskjøring? Alternativer?

nils j

Recommended Posts

Hei !  Har en QSB 5.9 Cummins marine diesel. Skulle gjerne ha kjørt den med ferskvann før vinterlagring, men for første  gang får jeg ikke startetog kjørt motoren nå.

Er det absolutt nødvendig  med ferskvannskjøring   og/ eller finnes det andre ting jeg kan gjøre??

hilsen

nils j

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "vinterlagring". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Nei, tror nok ikke at det er noe fare for sjøvannsystemet ditt om du ikke kjører igjennom ferskvann igjennom en vinter. Hadde tidligere en sjark som var 35 år gammel og hadde gått 15000 timer når jeg solgte den, den hadde aldri vært ferskvannskjørt noen gang.  Alle kjølere såg fortsatt helt fine ut etter en inspeksjon av kjølerene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...