ne.andersson Startet 29.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2017 (redigert) Hei, enkelt spørsmål. Alle takplater skal skiftes, er demontert og står i garasjen. Hvordan skal jeg forbehandle dem nye poppelplatene før dem får nytt skrogtrekk? Teakolje? Lakk? Redigert 29.Oktober.2017 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 1 hour ago, ne.andersson said: Hei, enkelt spørsmål. Alle takplater skal skiftes, er demontert og står i garasjen. Hvordan skal jeg forbehandle dem nye poppelplatene før dem får nytt skrogtrekk? Teakolje? Lakk? Trudde ikkje det var naudsynt om taket er tett? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 (redigert) Taket var ikke tett siden forrige eier glemt å fylle igjen noen gamle kalesje skruehull, ergo mugg i dagens plater. Hullene er tettet nå men må man ikke behandle platene med noe slik at dem ikke slår seg med tanke på høy luftfuktighet? Redigert 29.Oktober.2017 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2017 Finer slår seg vel ikke? Hvis du absolutt må gjøre et eller annet, kan man forsegle endeveden med lakk, lim eller et eller annet. Men det var noe vi brukte å gjøre om det skulle monteres utendørs eller under vann. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 30.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2017 (redigert) OK - takk for info, jeg er litt ny på området. Jeg ser at dem gamle platene hadde lim på begge sider. Da tror jeg at det blir lakk på oversiden og trekk på nedsiden, takk takk Redigert 30.Oktober.2017 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.