Jaddi-gut Startet 2.November.2017 Link til dette innlegget Startet 2.November.2017 Har tenkt og kjøpe kombinert kartplotter og ekkolodd. Erfaringer her folkens, hva slags fabrikat/type bør man kjøpe? Kan dette også kjøpes brukt (hva med oppdatering av forskjellige kart typer)? Tenker brukt i åpen båt hvor nok ekkolodd-funksjonen er prioritet nr.1 Kan jeg likegodt benytte Ipaden til kart som noen hevder her inne, og satse kun på kjøp av ekkolodd?? På forhånd takk for tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Garmin striker er jo en ren ekkolodd serie med chirp. Er det et klassisk ekkolodd du er ute etter ? Vil du ha down view ? Side view ? ipad i åpen båt egner seg ikke.. ellers er det jo så mange meninger om hva som er "best" Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Dreuf Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Kommer vel litt an på bruken også, på Tisleia er det ikke så mye poeng med kart ;) Jeg er godt fornøyd med iSailor på pad, mange er fornøyd med Navionics, Gule sider eller Embark. Last ned prøve/gratis-versjoner og se hvilken du liker best. Med f.eks en Lifeproof case så blir padden vanntett, jeg bruker det selv på pidestallen på seilbåten. iSailor har f.eks gratis oppdatering av kartet. På en Raymarine kartplotter med navionics kart så ligger vel oppdateringene på ca 1500,- etter 1.år (om jeg har forstått det riktig). Det kommer også litt an på hva du skal bruke ekkoloddet til, skal du bare se dybden så kan kanskje ett wifi ekkolodd funke (kan brukes på pad eller smarttelefon) skal du finne fisk så finnes det bedre ekkolodd der ute. Pris er vel også avgjørende, skal man bruke 2-3000,- eller 20-30.000,-? Hilsen utvandret Goling. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 3.November.2017 Link til dette innlegget Svart 3.November.2017 Jeg har købt Simrad GO9 XSE. Den har alle moderne ekkolodsfunktioner incl. sidescan, downscan og forwardscan (med de rette transducere) Hertil kortplotter, wifi, og mulighed for motorinstrumenter, 4G radar mm mm. Alt dette til en meget rimelig pris. Jeg tror jeg betalte i omegnen af 8500 DKK for den og det var incl. en downscan transducer (HDI skimmer). Ulempen her kan være, at den er 100% touchskærm og det (har jeg hørt og læst) man være en udfordring i en åben båd i regnvejr. Sitér dette innlegget Link to post
Carwell Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Du kan koble på en Simrad OP 50 remote til GO9 XDCR (ca. kr. 2000). Da har du i realiteten en hybrid plotter (touch og knapper). Har selv gjort det, og bruker OP50 mye under gange. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 4.November.2017 Link til dette innlegget Svart 4.November.2017 Håplaust spørsmål eigentleg. Sitér dette innlegget Link to post
GunJan Svart 5.November.2017 Link til dette innlegget Svart 5.November.2017 Hvis du ikke har veldig mye erfaring med plottere vil jeg anbefale Garmin. Alle moderneplottere har omtrent samme funksjoner og egenskaper. Brukergrensesnitt og intuitive menyer derimot, der er Garmin i en egen klasse. lykke til med anskaffelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.