Albinisten Startet 7.November.2017 Link til dette innlegget Startet 7.November.2017 Ble slått inn i noen steiner mens vi lå longside i en uthavn nylig, dette skrapa opp et mindre område på styrbord side over vannlinjen. Skaden er gjennom gelcoat og på et lite område er det åpent helt inn til glassfiber. Såret er nok ikke så mye større enn 2x4 cm, men bør repareres så fort som mulig. Jeg er dog noe usikker på fremgangsmåte og hvilke materialer jeg skal bruke. Selve glassfiber er ikke skada, kun "blottlagt", skaden er som sagt over vannlinja så med en gummibåt kan jeg strengt tatt ta det i havna. Det begynner jo imidlertid og bli kaldt nå og jeg er usikker på om materialene og stoffene jeg må bruke egner seg for årstiden...?! Vil det bli et ok resultat om jeg sliper ned såret og området rundt, vasker og primer og legger i såkalt gelcoat sparkel? Er det andre metoder og materialer som egner seg bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Du kan jo legge i sparkel nå og ta det skikkelig når båten skal på land? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lars H. Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Eller sette en kraftig tape over og ta jobben når det blir varmere og mer trivelig med jobben? Det gjorde jeg på noe tilsvarende for mange år siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Albinisten Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Ja, kan jo selvfølgelig gjøre en midlertidig jobb på det nå så vi hvertfall får forhindra videre følgeskader som fuktinntrengning etc. Båten skal ligge i boblehavn så er i utgangnspunktet en stund til den løftes opp. Om jeg primer og sparkler det enkelt nå, med dagtid temp på 6-8 grader og enkelte netter snart nede i 0, vil dette herde og bli sittende til våren igjen tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Ja. Men så lenge det er over vannlinja trenger du ikke gjøre noe som helst før til våren. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Albinisten Svart 7.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Jo, jeg har tenkt å bruke båten i vinter så det å ikke gjøre noe med den er rimelig uaktuelt... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Du skriver at dette er over vannlinja. Hva er du redd for at skal skje? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
alf-inge Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 (redigert) TS har seilbåt. Seilbåter ligger ofte på skrå når de seiles. Da kan skaden havne under den faktiske vannlinjen for en periode. Men jeg tror ikke det forverrer skaden på noen måte så lenge den fikses til våren. Den vil jo tørke mellom seilturene. Redigert 7.November.2017 av alf-inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.November.2017 Link til dette innlegget Svart 7.November.2017 Helt enig med komodo. Du trenger ikke gjør noe som helst før til våren. Da har du god temp og kan fikse det. Båten råtner ikke på rot av det lille der og glassfibern fylles ikke såå fort med vann? føler du at du aaabsolut må gjøre no nå så bruk en sol/arbeidslampe og varm opp området med og det samme til herding. Eller sett en isolateip over gjør det til våren. Den er tett og sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.