Jump to content

Noen som kjenner til Arctic-Boats Commuter 11

Titicaca

Recommended Posts

I 2008 presenterte Askeladden sitt flaggskip- Commuter 11 med den gang ny og avansert teknologi- POD og et sofistikert førermiljø med Glas Brigde.

Etter en  test av båten ble den i Båtmagasinet nr. 9, 2008 omtalt  som "et sant eventyr"

Etter det jeg minnes gikk Askeladden like etter konkurs og båten ble "borte".

Nå ser jeg imidlertid på nettet at båen er "overtatt" av et annet (finsk ?) firma som heter Arctic-Boats og som har videreutviklet og oppdatert den med dagens teknologi.

De har en utmerket hjemmeside, www.arctic-boats.com, der båten og blir utførlig omtalt og der den nå heter Commuter 35 sammen med en mindre og en større utgave.

Der er også båtens histore fra Askeladden omtalt.

Som det også fremgår av hjemmesiden har de ikke forhandler i Norge , men i flere andre land.

Jeg har kontaktet firmaet på mail , men får ikke svar. Heller ikke med forhandler i Tyskland.

Er det noen som kjenner til firmaet og denne båten og vet om de fremdeles et "oppegående" og leveringsdyktig ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...