Titicaca Startet 8.November.2017 Del på Facebook Startet 8.November.2017 I 2008 presenterte Askeladden sitt flaggskip- Commuter 11 med den gang ny og avansert teknologi- POD og et sofistikert førermiljø med Glas Brigde. Etter en test av båten ble den i Båtmagasinet nr. 9, 2008 omtalt som "et sant eventyr" Etter det jeg minnes gikk Askeladden like etter konkurs og båten ble "borte". Nå ser jeg imidlertid på nettet at båen er "overtatt" av et annet (finsk ?) firma som heter Arctic-Boats og som har videreutviklet og oppdatert den med dagens teknologi. De har en utmerket hjemmeside, www.arctic-boats.com, der båten og blir utførlig omtalt og der den nå heter Commuter 35 sammen med en mindre og en større utgave. Der er også båtens histore fra Askeladden omtalt. Som det også fremgår av hjemmesiden har de ikke forhandler i Norge , men i flere andre land. Jeg har kontaktet firmaet på mail , men får ikke svar. Heller ikke med forhandler i Tyskland. Er det noen som kjenner til firmaet og denne båten og vet om de fremdeles et "oppegående" og leveringsdyktig ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.November.2017 Del på Facebook Svart 8.November.2017 Var jo stort sett bare tegninger av båten, og litt tynt med sikkelige bilder! Dette virker jo som en flott videreføring av Askeladdens Comuter design! Båtene så ihvertfal flotte ut! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Fortego Svart 8.November.2017 Del på Facebook Svart 8.November.2017 Som Morten sier. Flott videreføring av linjene! Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.