Sandebukta Startet 8.November.2017 Link til dette innlegget Startet 8.November.2017 Skal koble returvann fra defroster inn på varmeveksler/nivåtank type Bowman FH 440. Den har flere runde forsenkniger som jeg antar er tynne frostplugger? Kan disse bankes inn, skal de bores, er det noen spesiell teknikk eller verktøy? Tenkte å frese gjenger i godset etterpå og sette på kuleventil og slange. Høres det ut som OK løsning? Henter tur-vannet fra plugg ved enden av blokka rett ved termostat. Det ser ut som umbrako som har stått og rustet i 35 år. Noen som kjenner til varianten og har noen formening om den kan fås ut eller om det må bores? Er det en alternativ løsning å ta ut tempføler på motsatt side, og lage en variant med både tempføler og uttaksslange i ett? Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Synest eg hugsar at eg bora opp og gjenga i den unbrakoskuen. Retur tok eg nedpå slange på vannpumpa, kutta ein slange og satte inn ein røyrbit med påsveist stuss. Det vart bra effekt for bereder og defroster. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
"LISE" Svart 8.November.2017 Link til dette innlegget Svart 8.November.2017 Har selv 2726t på 155hk, det er vel motor i samme serien, bare min er 6 sylindret, og din 4? Helt riktig så er det to uttak der oppe på blokka, jeg bruker det ene til defroster og det andre til temp.måler. Hvilken "nøkkel" som passer vet jeg ikke, men gjengene er 3/8-18 NPTF. Min retur går inn nede under vannpumpen i en slangestuss som står i hullet merket 3/8-18 NPSF. Man kan også bruke hullet merket "L", men dette er mye grovere 3/4-14 NPSF. De to hullene er på det nederste bendet til høyre for drivhjulet. Vet ikke om du har dette, da ikke alle motorer har dette oppsettet etter hva jeg forstår. Dette var nok ikke helt svaret på alt du lurte på, men kanskje nyttig info likevel? Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.