KevinM Startet 10.November.2017 Link til dette innlegget Startet 10.November.2017 Er det noen her som har hatt noen erfaringer med disse båtene her? Spesielt med denne motorpakken? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=103728068 Svar mottas med stor takk:) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 10.November.2017 Link til dette innlegget Svart 10.November.2017 Hei. Har hatt Galeon 390 fly i mange år. Ikke med den motorpakken du etterspør. Solide god båter. Litt tunge på godt og vondt. Kvalitet hele veien. Sandwichskrog og lune og veldig støysvake båter. Anbefales. ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 2 stk 260 ,virker til å være undermotorisert på denne båten med en vekt på 10 tonn. Denne fåes vel også med D4 300 og muligens D6. Ikke kjøp båt med for liten motor. Det tror jeg du vil angre på. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bonus Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 Enig i at 2 * 260 høres for lite ut for denne båten. Både for fartsressurser, men aller viktigst, påkjenninger på motor og drev. Vi har samme drivlinje på vår lettdrevne båt som veier rundt 7.500kg (normallastet) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 En på brygga hadde en litt eldre Fairline 38 Phantom. Så byttet han til en nyere Gaelon 390. I et år. Så kjøpte han seg en eldre Fairline 38 Phantom igjen. Slik jeg oppfattet det syntes han Galeonen ble for smal og trang i forhold til det han var vant til, samt at hans Galeon ble opplevd undermotorisert. Men jeg vet ikke hva slags maskiner han hadde. Har ikke vært ombord i en 390 selv, men køyeløsningene gjør at det står på min liste over alternativer. Minuset er drev, som jeg i utgangspunktet aldri skal ha. Men det hender man endrer syn. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 Denne Galeonen ble vel også levert med strake akslinger. Var i alle fall og så på en i Italia for et par år siden med 2 x D6-435. Mener det var en 2011-modell. La inn bud også, men 5000 EUR for lavt Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 Hadde 2xD6 på 330 hk på aksling på denne båt og det var bra med krefter. Hadde båten i 7 år. Var veldig fornøyd med båten. Båten er 3.72 m bred . Men veldig førnøyd med løsningene i båten som var 3 cabiner med kjøkken oppe. Praktisk flybrigdeløsning. ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 (redigert) 3.72 er jo ikke veldig bredt på en sånn båt. Opplevdes den vinglete på fly i bølger? Min egen 36 foter er 4.05, men det er vel litt sjelden den andre veien. Har aksling-utgaven også 3 separate sovecabiner, eller regner du 3 med salongen? Redigert 11.November.2017 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 11.November.2017 Link til dette innlegget Svart 11.November.2017 Nei ikke vinglete. Tung stødig båt. Båten leveres med både 2 og 3 cabiner og den leveres med drev -aksling og med IPS. Vi hadde 3 cabinersversjon og da blir kjøkken oppe vis a vis førerposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
KevinM Svart 14.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2017 Som et par stk kommenterer her så er jeg og redd at motorinstallasjonen er litt underdimensjonert. Derfor greit å høre om noen hadde erfaring med 2x260 hk. Ønsket er med to stk D6..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.