LM 605 Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 (redigert) aileenll skrev for 8 timer siden: Ærlig talt, de som tror det er en fremtid i å ønske seg rimeligere drivstoff bør ta en realtets orientering! Hva er offentlige mål for utslipp av Co, CO2, Nox M. fl., devneste 7 årene? Hvordan tror en dette skal gjennomføres? Er det noen som har tro på at dete skal skje, samtidig som vi skal få billigere drivstoff til fritidsbruk? Ta dere sammen, inse realitetene. Bruk av drivstoff til fritidsbruk, vil bli vesentlig dyrere! Enig at det å tro på billigere drivstoff i fremtiden er nok tvilsomt , men nå er det jo ikke akkurat det dette handler om. Her er det jo snakk om å fjerne veibruks-avgiften (kr. 5,17) på bensinen til båtbruk, lik den avgiftsfri dieselen til båt. Redigert 8.April.2018 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 (redigert) Ble en dreining i diskusjonen her? Hiver meg på det... Sterkt forenklet har hovedfokuset for miljøkampanjene vi ser vært bilbruk, og det er bilbruk som setter premissene for bla prissetting av avgifter. Prisene for drivstoffet lever sitt eget liv (nesten). Mulig det blir noe økning på avgiftssiden, men det er lokalt styrt (land) og er politisk upopulært (kommer ikke til å skje). På drivstoffsiden, ser det ut til å holde seg lavt (globalt) og veksten ligger langt under hva vi har hatt på lønnsstigningene de siste 40 årene (reell reduksjon). Så ja, jeg er enig i at noe må gjøres... Jeg tror det kommer i form av gulrøtter og ikke pisk som feks 10x ganger høyere avgifter. Jeg er enige at bruk av fosilt brennstoff vil bli vesentlig dyrere enn miljøvennlige alternativer, men det er ikke fordi bensin- og dieselprisene vil gå markant opp. Jeg tror det blir et markant dropp i kostnadene ved bruk av f.eks elektriske biler. Vi ser nå begynnelsen på slutten for fosile biler og individuelt eierskap av bil. Og det et 10x reduksjon i kostnader på den miljøvennlige siden som kommer til å drive dette frem. Se «Tony Seba: Clean Disruption - Energy & Transportation» på YouTube https://youtu.be/2b3ttqYDwF0 Redigert 8.April.2018 av SøndreSvaberg (see edit history) Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Mouche Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Denne avgiften som det snakkes om å fjerne er ene og alene en fiskal avgift så å kalle den for veibruksavgift blir like relevant som sukkeravgift og en rekke andre avgifter som aldri har vært øremerket for noe som helst, men går inn i den store potten for fordeling til skole, forsvar, helse osv At man i disse miljøtider skal kjempe for en kraftig reduksjon på en vare som er sterkt forurensende blir vel som å pisse i motvind! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.