Marcusenn Startet 12.November.2017 Link til dette innlegget Startet 12.November.2017 Hei! Har nettopp kjøpt meg ein draco 1700 med Volvo aq130, motoren står skeivt, ser ut som dette er gjort med vilje... hvorfor er dette gjort??. alt blir jo heilt feil med tanke på smørolje da alt oljen ligger i eine sida i gryta når eg skal peile... Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Er jo strengt tatt bare å ha lengre peilepinn eller flytte merkene på den. Skjønner ikke hvorfor dette skal være feil. I busser ligger motoren på siden.. Kan være at dette er gjort for høyden opp til luken sin del, eller vektfordeling. Sikkert en grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 12.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 God plass i rommet, både i høgde og bredde. Er mange dracoer med samme type maskin. Og ingen av dei har montert maskina på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Tipper at det er brukt feil motor feste på den. Har det sitti B21, B23, B230 eller annen nyere motor i den tidligere? Disse sitter på skrå. Men dette er bare synsing fra min side siden jeg ikke har sett båten din. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 12.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Motor har stått i båten siden ny. Lurer på om de kan vere montert sånn pga drev? Er dumt å begynne å løyse å få motoren bein også passer ikkje drevet... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Er det noe problem med at den heller litt? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Marcusenn Svart 12.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Ja. E problem. Den heller veldig mykje. Kjem med bilder etterkvert. Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem hvis det har vært sånn siden den båten var ny. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 12.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Motoren har ikjje vert der siden ny. Sto ein Annen motor der før. Problemet er at eg ikkje får peila oljen. Så veit ikkje kor mykje olje der er. All oljen ligger på ei side i Gryta. Veiva skal ikkje ligge ned i oljen, der ligger ei leppe som kasta oljen rundt nedi der. Greit at noken maskiner ligg litt på sida men så mykje som ditta kan ikjje vere rett.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Marcusenn skrev for 2 timer siden: Motor har stått i båten siden ny. Marcusenn skrev 9 minutter siden: Motoren har ikjje vert der siden ny. Forstår ikke helt dette her jeg? Men hvis du vil ha den rett er det vel bare å bygge om motorfestene og rette den opp? Sjekk hvordan forgasserene blir stående da.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
000 Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 Der er jo klart den skal stå rett og det er ikkje motorlabber engang på desse så det er jo bare å vri å rette opp motoren det?! Har vel vridd seg sjøl med tiden tenker eg om den har stått der lenge. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 13.November.2017 Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Knurrbart skrev for 11 timer siden: Der er jo klart den skal stå rett og det er ikkje motorlabber engang på desse så det er jo bare å vri å rette opp motoren det?! Har vel vridd seg sjøl med tiden tenker eg om den har stått der lenge. Var motor labber på min B20 som jeg byttet ut. Men er ikke det på alle i henhold til Volvo`s sine spesifikasjoner. Beste er å ha motor labber. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 13.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2017 Motoren er blitt benka. Blir å montere motor labber no. Denne var uten labber, og va kun festa i drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.