Rotorrex400 Startet 18.November.2017 Del på Facebook Startet 18.November.2017 (redigert) Hei, i begynnelsen av November i år så byttet jeg motorolje og girolje på min 1 år gamle Yamaha 6hk 4 takter motor. Nå er det jo vinter så nå skal jeg ikke kjøre båt før våren/sommeren kommer, men holder motoroljen og giroljen seg helt til neste år da sesongen begynner? Har hørt ar den kan bli seig og størkne hvis den står for lenge noe jeg ikke vil skal skje. Impelleren min har jeg ikke byttet en gang, men er det noen tegn jeg bør se etter når jeg må bytte impeller på motoren eller skal jeg bare bytte når jeg føler for det? Også en ting til, har hørt at rur og det kan gro på gummibåter også, hvor lenge kan båten ligge utpå før jeg må tenke på å ta den opp slik jeg slipper å få rur og den slags? Går det an at båten ligger ute på vannet i en uke halvannen uten at det gror på den? Redigert 18.November.2017 av Adrian123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 18.November.2017 Del på Facebook Svart 18.November.2017 Motorolja holder seg helt fram til sommeren ja Når motoren står ubrukt er det som om du har ny olje på den til våren, så du trenger ikke skifte til ny olje til våren. Når det gjelder rur på gummibåt som ligger utpå over litt tid så er det noe jeg kjenner til Det vil ikke gro rur på ei uke halvannen, sannsynligvis vil det ikke gro noe særlig annet heller på den tiden, det gror ikke så mye vinterstid. Men lar du jolla ligge utpå lengre enn et par uker vil du nok få tilløp til slimdannelse og enkelte hårete vekster. Dette er lett å vaske av, det verste er hvis du har jolla utpå såpass lenge at det gror rur og noe røde flekker som også kan være mer stridige å få bort. Så anbefalingen er å la jolla ligge på vannet så lenge den er i bruk, bruker du den ikke; få den opp på land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.