Jump to content

FG-godkjent gjenfinningssystem, tips / erfaring

VO`n

Recommended Posts

Jeg hadde sporingsenheter i mine tidligere båter, jeg ga opp til slutt.

Mye dårlig komponenter, dyre abonnementer, veldig mye hemmelighetskremeri rundt disse produktene for folk vil ikke røpe at de har slik utstyr, dermed ønsker de ikke å uttale seg heller. Det er sikkert noe bedre i dag.

Det som gjorde at jeg hoppet av var lav interessen om produktene hos mitt Forsikringsselskapet og båt Leverandørene (tar alle under en kam), fikk spørsmål - vil du ha tilbake en båt som er herpet da, vil du ikke heller ha ny båt...

Beglager, dette var ikke svar på ditt spørsmål.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Takk for tilbakemelding John_Kr

Brukte 3dtracking til flåtestyring for noen år siden og var veldig fornøyd, på siden deres stod det ingen ting om båt så sendte avgårde en mail nå.

Enig med deg om at fungerer det ikke 100% kan det være like så godt å la hver, men fikk et godt avslag på forsikringa så det kan jo være verdt å sjekke ut. Så erfaring fra andre er bra å ta med seg

Jeg kan jo komme med tilleggsopplysning, jeg hadde Guardsystem og betalte en fast årlig sum og fikk da ca 50 % tilbake i redusert forsikringspremia. Det som gjorde at jeg hoppet av var at unøyaktigheten på det systemet de valgte for meg var så stor at min båt ble registrer i nabo kommunen og på andre siden av fjorden (3-5nm unna). Jeg ville se om båten var i havne eller ikke, de fikk de ikke til. Det ble for mye styr og høy kostnad. Det er sikker mye bedre utstyr i dag.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Vi har en tracker fra Guard Systems.

Hos oss er den helt nøyaktig og kan enkelt aktiviseres når vi er på tur i en gjestehavn via mobilen. Den lager da elektronisk gjerde og kommer båten utenfor der får jeg sms. I tillegg holder den oversikt over batterispenningen og gir melding når strømmen ombord settes på. Kjekt å se når gutta fra verkstedet er ombord for service og jeg er på jobben. I tillegg kan fruen følge med på hvor jeg er hvis jeg kjører alene. 

Får igjen omtrent abonnementet som fradrag på forsikringen så tjener ikke noe på å ha den, men dette er tredje båten vi har en i fra samme leverandør og veldig fornøyd. Har vel vært en god kunde for dem også for trackerne i båtene vi har solgt har fulgt med til nye eiere.

Også artig og kunne se forrige tur på google map med markering av ruta og snittfart.

Anbefaler den varmt.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...