Sjøvind Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Har en Yamaha F60. Tenker å bruke spylemuffe. Har forstått at motoren må bli varm for at termostaten skal åpne slik at systemet blir fersket skikkelig. Hvor lenge må motoren gå? Link to post
Mouche Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 (edited) Til du kjenner at det er varme i kjølevannet, pilotstrålen, er min erfaring/metode. Har aldri sett på klokken, og kommer vel også an på ver/temperatur osv, men vil tro 10-15 minutter på tomgang, eller litt høyere turtall i fri. Edited November 21, 2017 by Mouche (see edit history) Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kaskazi Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Den bør kjøres med ferskvann i 30 min. for å få bort saltavleiringer. Dette i følge Automarin i Hunnebostrand. Link to post
Sjøvind Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 (edited) Takk for svar! Ok, så kan regne med at termostaten har åpnet seg når jeg kjenner lunk på kjølestrålen. Men hvor lenge bør den gå for at evt saltavleiringer skal løse seg opp? Edit; ok, satser på en halvtime da? Edited November 21, 2017 by Sjøvind Ny post (see edit history) Link to post
Recommended Posts