toholthe Startet 21.November.2017 Del på Facebook Startet 21.November.2017 Har lyst å lakkere et teakbord i cockpit med en blank lakk, helst epifanes. Vil det fungere eller vil lakken bare sprekke på grunn av de myke natene. Er en kar som skal lage bordet for meg, men han limer alt med sika og sika nater. Er det en bedre ide å få det levert uten nater og heller legge svarte epoxynater selv? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 21.November.2017 Del på Facebook Svart 21.November.2017 Jeg brukte Trestjerners lakk, vannbasert for å spare natene. Forsøkte føst med vanlig lakk, men natene ble seige. Resultatet ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 23.November.2017 Del på Facebook Svart 23.November.2017 On 21.11.2017 at 10:02 PM, toholthe said: Har lyst å lakkere et teakbord i cockpit med en blank lakk, helst epifanes. Vil det fungere eller vil lakken bare sprekke på grunn av de myke natene. Er en kar som skal lage bordet for meg, men han limer alt med sika og sika nater. Er det en bedre ide å få det levert uten nater og heller legge svarte epoxynater selv? Ja, det synest eg er ein betre ide.Men kvifor vil du ha nater her? Kan vere greitt, og kanskje og naudsynt ved store heilvedflater for å hindre oppspikring. Men ikkje for finer. (Nater i dørk synest eg er fint, men likar det ikkje i bord. Men so var det dette med smak og behag då.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.