MAN Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 (edited) Hei, er det noen her som vet om det er mulig å bruke alpha one drev, på en volvo pena d3? Edited November 22, 2017 by MAN (see edit history) Quote Link to post
Captain Chaos Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 Dette tror jeg er en meget dårlig tanke.. Alpha One er i denne sammenheng et meget "spinkelt" drev. Det tåler en del HK med en bensinmotor, men momentet i en moderne diesel vil knekke dette på kort tid.. Selv Bravo 1 som er betydelig kraftigere vil ikke holde mange sesongene. Det av egen erfaring. Skal du absolutt prøve å parre en D3 med et merc drev, må du ha Bravo X. En god del ombygging må du regne med. Du bør nok gå for DP-H. Quote Høne, øl og hornmusikk! Link to post
DieselDahl Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 Captain Chaos skrev for 10 timer siden: Dette tror jeg er en meget dårlig tanke.. Alpha One er i denne sammenheng et meget "spinkelt" drev. Det tåler en del HK med en bensinmotor, men momentet i en moderne diesel vil knekke dette på kort tid.. Selv Bravo 1 som er betydelig kraftigere vil ikke holde mange sesongene. Det av egen erfaring. Skal du absolutt prøve å parre en D3 med et merc drev, må du ha Bravo X. En god del ombygging må du regne med. Du bør nok gå for DP-H. Jeg er helt enig i at Alpha drev ikke egner seg til denne motoren. Ikke bare er det for spinkelt, det har også klo-kobling som en påhenger og ikke messing-kon som alle andre drev har. Det trenger tenningskutt ved innkobling og det får du ikke til på en dieselmotor. Men DP-H er ikke laget for denne motoren, det er DPS du skal ha. Quote Link to post
Jens_P Posted November 23, 2017 Share Posted November 23, 2017 (edited) Spørs hvilken D3 du har. Podusentens hjemmeside: https://www.mercurymarine.com/no/no/engines/inboard-and-sterndrive/drives/alpha-one/ Sitat Alpha One kan fås med enkel- eller dobbelmontasje. Dens effektive hydrodynamiske profil produserer lite motstand og gir dermed båten bedre ytelse og drivstofføkonomi. Egenskaper som en integrert vannpumpe og permanent smurte dreiepunkter la deg bruke mindre tid på vedlikehold og mer tid på båtlivet. Konstruert for båter som kan kjøre opp til 105 km/t, og bensinmotorer på inntil 300 hk og dieselmotorer opp til 150 hk. Edited November 23, 2017 by Jens_P (see edit history) Quote Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Captain Chaos Posted November 24, 2017 Share Posted November 24, 2017 DieselDahl skrev for 14 timer siden: Men DP-H er ikke laget for denne motoren, det er DPS du skal ha. Det er korrekt. Skrivefeil fra min side. Quote Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts