Jump to content

Hvor finner jeg detaljerte historiske værdata i nær tid?

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Da fikk jeg i hvertfall bekrefta at det tordna i Sarpsborg i natt. Hadde vært kjekt med tidspunktet mer detaljert enn "siste døgn". 

Hadde jobbøkt i båten og overnatta. Smalt noe inn i granskauen "midt på natta"! Flere ganger. Og enten blinka det samtidig eller så gnistra det inne i båten for rent intuitivt trodde jeg at det gnistra i det elektriske/landstrømmen. 

Fikk ikke med meg hverken tidspunkt eller noe da jeg var så trøtt at jeg sovnet med en gang igjen. 

Innbiller meg også at det vekslet mellom mye vind tidlig på kvelden, så nær vindstille, så torden, så regn og mye vind på morrakvisten. 

Men å finne lokale og detaljerte værdata var ikke helt enkelt. 

--

Snodig med torden så nær jul? Men det slo jo om til mildvær i gårkveld/natt. 

Speilis på veiene når jeg kjørte mot Oslo i formiddag. 

Det lå to markante CB'er midt i Oslofjorden i morgentimene i dag, noe jeg observerte en stund fra ca. kl. 05.00. Ellers intet å se, verken visuelt eller på radar. Observerte en del lynglimt omtrent fra den sørligste av disse CB'ene, omtrent på høyde med Rauer. Disse må ha dratt videre østover, da det blåste fra vest, ca. 45 knop i rundt 5000'. Så var du i Sarpsborg, var lyn & torden trolig noe du opplevde på morgenkvisten en gang.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...