Dkmure Startet 26.November.2017 Link til dette innlegget Startet 26.November.2017 Hei Lurte på om dere ville dele bilder av montering av powertrain marine ledd /eller andre marine ledd. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.November.2017 Link til dette innlegget Svart 26.November.2017 Det er klart vi har! Søk opp 'byggingen av Hulda...' Nederst på side 7 finner du det du er ute etter. Sitér dette innlegget Link to post
Dkmure Svart 27.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 Se der ja ?? takker Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 Om du har djup kjøl og tangt om plassen i kjølsvinet, må du kanskje vri trykklageret 90 grader i høve til Hulda. Det måtte eg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Lite med bilder. Tok eit i dag Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fjordgubbe Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 9 hours ago, Sjeldenutpå said: Lite med bilder. Tok eit i dag Solide greier dette, men er dei blå stoppskivene for trustlageret? I tilfelle saknar eg eit par gummiforingar? Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Det Powertrain Marineledd som jeg monterte er en annen variant enn det blir vis til her. Bildene som vises krever et eget skott til å truste (trykke) mot, mens mitt trustet rett mot gearkassen. Slipper å rette av så nøye og fungerer fint. https://sleipner.no/kategori/1782/powertrain Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 24 minutes ago, Oliver said: Det Powertrain Marineledd som jeg monterte er en annen variant enn det blir vis til her. Bildene som vises krever et eget skott til å truste (trykke) mot, mens mitt trustet rett mot gearkassen. Slipper å rette av så nøye og fungerer fint. https://sleipner.no/kategori/1782/powertrain Men ditt går vel berre opp til 120 hk? Over det må ein vel til med trustlager? Og so får ein ikkje trykk på motorlabbane og kan difor ha dei litt mjukare når ein har eit slikt lager. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Fjordgubbe skrev 46 minutter siden: Solide greier dette, men er dei blå stoppskivene for trustlageret? I tilfelle saknar eg eit par gummiforingar? Stoppskiver laga med hullsag av aluplate for å slippe å handle kortere bolt den dagen det skulle monterast, og litt blåmaling på gøy. Det fulgte bare med gummiforing til ei side, de monterte eg på skyvsida, dette er framsida mot gearkassen. Skulle det fulgt med meir gummi ? Var heller ikkje oppgitt moment på dei boltane. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Braketten (lagerholderen) til trykklageret skal ha gummibøssing på begge sider, slik at lagerholder og festebolter bli isolert fra skroget. Slike systemer med kun en knute og uten trykklager vil kun kompensere for vinkelfeil, ikke for parallellfeil. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 1.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2017 Sånn så det ut under montering hos meg. Motor var ikke linet opp når dette bildet ble tatt så den står ganske skeivt på leddet. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.