Jump to content

Startproblemer B30


Brum

Recommended Posts

Så var det min tur....

 

Ut i båten i dag, jippi, vri om nøkkelen - og klikk. en gang til Klikk. Klikk, klikk.

 

For to uker siden opplevde jeg "nesten" det samme. Vred om nøkkelen og klikk. Vred forsiktig - et lite mjau, og brum - full fart. Etter å ha kjørt en stund stanset jeg motoren og startet på nytt - uten problemer. Kjørte litt til, lå i ro et par timer, og startet uten problemer.

 

Og så noen teorier fra en som er fullstendig på bærtur når det gjelder både elektrisitet og bensinmotor. Kan det være batteriet? Lensepumpe og motorromsvifte fungerer utmerket, men dette krever kanskje ikke så mye strøm?

 

Motoren er en B30 bygget opp "ny" i 1999.

 

Jeg opplevde noe av det samme i min forrige båt hvor det satt en MD 11C, hvor jeg måtte føle meg frem når jeg vred om nøkkelen for å få tenning. Skiftet tenningslås og alt var ok. Kan dette være noe av det samme?

 

Ikke vet jeg, men noen av dere der ute vet helt sikkert!

 

Takknemlig for alle svar!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Så var det som jeg fryktet - ny starter. Men, men, sånn er det vel en gang....

Fikk ikke sjekket båten før i dag, og det jeg imidlertid oppdaget var at det lekker i underkant av starteren. Saltvann smakte det også. Henger det sammen?

Takknemlig for svar.

Link to post
Share on other sites

Hei, Wellcraft!

Belgen?

Når det drypper "distinkt" fra rett under starteren?

Jeg ser overhodet ikke bort i fra du har rett forresten. det er vel overhodet ikke noen grunn til å dryppe saltvann fra starteren... men det dryppet så vannvittig derfra.

Forøvrig er det samme gutta som har service på båten som har skiftet starteren - og har fått klar melding - bare fiks det....

så da blir det vel ny belg, eller tar man det til høsten?

eller, ja - hvor mye lekker det?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...