Rotorrex400 Startet 3.Desember.2017 Del på Facebook Startet 3.Desember.2017 Hei, for Ca 2 måneder siden så kjøpte jeg min første båt, det er Aqua marine gummibåt og en Yamaha 6hk 4 takter 2016 modell. Men jeg sitter å tenker på hva som må/skal byttes på motoren. Da jeg fikk båten byttet jeg gir og motor olje til ny slik jeg fikk ut den gamle (Ca et år gammel) i frykt for at den skulle størkne, så da trenger jeg ikke tenke på deg før et års tid. Men når det kommer til andre ting og deler som må byttes, har lest i instruksjonsboken at impeller, tennplugger, bensinfilter, bensinledninger Osv... Det skremmer meg litt for hvor mye som må byttes årlig, jeg kjøpte jo båten for å fare rundt å kose meg men jeg føler det blir mer skruing enn bruk. Men må alt det som er nevnt byttes? Jeg tenker at impelleren, motorolje og girolje er det viktigste som må byttes men det er no meg. Men må jeg på en årlig service på motoren eller? Men hva må egentlig byttes på en båtmotor årlig og etter noen år? Har lest mange plasser men har ikke funnet svar så jeg prøver her. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Desember.2017 Del på Facebook Svart 3.Desember.2017 (redigert) Det står jo i instruksjonsboken hva som skal gjøres. Jeg regner ikke med at du skal bytte alt du sier som står i boken, regner med at det meste er visuell sjekk. Men siden motoren er innenfor garantitiden, så er det lurt at et verksted tar servicen. Litt enklere å dokumentere at service er gjort, om du skulle være uheldig å må få fikset noe på garanti. Redigert 3.Desember.2017 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.