Jump to content

Flat ''O-ring'' til Volvo Penta power trim pumpe

Mellomstor

Recommended Posts

Hei ! Noen som kan lage eller vet hvor man kan få laget eller få kjøpt de små flate ''o-ringer'' som er på bilde ?

Drevene mine ''synker'' og jeg har fått høre at det trolig holder og bytte disse flate ringene.. Har hatt ut ''nåla'' som også er ringet ut og forsøkte i sommer å lage en pakkning selv i et olje bestandig materialet..

ble ikke værre men heller ikke bra.. Ingen synlig lekkasje fra systemet, så enten er det disse som ikke holder tett eller så er det ivendig i sylindere ut i sjøen ved dreva. Ingen olje i vannet..

Volvo selger ikke disse så da må jeg i tilfelle kjøpe hele pumpa med hus og tank.. finner det på e-bay til en 12/ 15 hundre men ar nok en del rimligere med 4 o-ringer :-)

Takker for all hjelp..

trimm tilt.jpg

Sjøen er for alle :-) :drink::sailing:

Den gang jeg hadde drevbåt lagde jeg disse selv. Brukte 3 mm "pakningsark" av gummi og stanset ut pakningene med hullstanser (ikke helt sikker på hva disse heter) kjøpt på Biltema. Fritt etter hukommelsen brukte jeg 8 mm utvendig og 1 mm innvendig. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Knurrbart skrev for 22 timer siden:

Det er vel helst pumpa som lekker tenker eg. 

De to "stiftene" med pakning nederst til høyre i bildet vil forårsake at drevet siger når pakningene er slitt/blitt harde. Dette er mulig å fikse ved å bytte pakningene til noen få kroner. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...