Mellomstor Startet 4.Desember.2017 Del på Facebook Startet 4.Desember.2017 Hei ! Noen som kan lage eller vet hvor man kan få laget eller få kjøpt de små flate ''o-ringer'' som er på bilde ? Drevene mine ''synker'' og jeg har fått høre at det trolig holder og bytte disse flate ringene.. Har hatt ut ''nåla'' som også er ringet ut og forsøkte i sommer å lage en pakkning selv i et olje bestandig materialet.. ble ikke værre men heller ikke bra.. Ingen synlig lekkasje fra systemet, så enten er det disse som ikke holder tett eller så er det ivendig i sylindere ut i sjøen ved dreva. Ingen olje i vannet.. Volvo selger ikke disse så da må jeg i tilfelle kjøpe hele pumpa med hus og tank.. finner det på e-bay til en 12/ 15 hundre men ar nok en del rimligere med 4 o-ringer :-) Takker for all hjelp.. Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Lars og Sirius Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Sjekk Drevdelar.se. Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 4.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 De hadde ikke :-) Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Brigg Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Den gang jeg hadde drevbåt lagde jeg disse selv. Brukte 3 mm "pakningsark" av gummi og stanset ut pakningene med hullstanser (ikke helt sikker på hva disse heter) kjøpt på Biltema. Fritt etter hukommelsen brukte jeg 8 mm utvendig og 1 mm innvendig. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
000 Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Det er vel helst pumpa som lekker tenker eg. Sitér dette innlegget Link to post
nimbus22 Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Kjøpte o-ring sett til min pumpe fra Mits hydraulikk : leif.henning@mits.no Var ordinære o-ring til stiften der som er problemet. Funket fint hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
nimbus22 Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 (redigert) messegutten skrev 2 minutter siden: Redigert 4.Desember.2017 av messegutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.Desember.2017 Del på Facebook Svart 5.Desember.2017 Knurrbart skrev for 22 timer siden: Det er vel helst pumpa som lekker tenker eg. De to "stiftene" med pakning nederst til høyre i bildet vil forårsake at drevet siger når pakningene er slitt/blitt harde. Dette er mulig å fikse ved å bytte pakningene til noen få kroner. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.