Jump to content

Spørreundersøkelse om båttransport, med trekning av gavekort

Tor-Olav

Recommended Posts

Transportøkonomisk institutt gjennomfører et treårig forskningsprosjekt som sammenlikner sikkerhetskultur blant private og profesjonelle på sjø og veg i Norge og Hellas. Vi har nylig gjennomført spørreundersøkelser i profesjonell transport på sjø og veg. Nå undersøker vi sikkerhetskultur i privat transport på sjø (seilbåt, motorbåt) og veg (bil, mc) i Norge og Hellas. Vi håper at du kan bidra til prosjektet vårt ved å svare på undersøkelsen. Her er lenken til undersøkelsen:

http://dc.miprocloud.net/DCWebEngine/panelsurvey.aspx?qif=6db8432c-1a92-4090-a916-86bc02243c80    

Vi trekker en vinner av et gavekort på 3000 kroner på Elkjøp blant de som har svart. Skriv navnet ditt i fritekstfeltet til slutt, dersom du vil være med i trekningen.

Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråd.

Ta kontakt med prosjektleder: Tor-Olav Nævestad, ton@toi.no ved spørsmål.

Langedahl skrev 25 minutter siden:

Ga meg på 53% Dette kan ikke være seriøst.

Tror ikke jeg orket 50% engang. Fake news?  Det går noen konkurranser på FB for tiden, bl.a en fra Noregian, hvor folk blir lurt til å stemme for å få gratis flyreiser. Ligger i samme kategori.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Det går noen slike spørregreier på FB, men HUSK; oppgi aldri noen info om nr. etc., da er du garantert i trøbbel og selvfølgelig vinner du ingenting!

Det ser ut til at jeg var litt kjapp i vendingen nå, for Tor-Olav Nævestad er forsker ved Transportøkonomisk institutt og er sikkert seriøs nok!

Edited by Zitt (see edit history)

Basert på din erfaring, hvor mange båtførere i ditt hjemland tror du gjør følgende: 

Forteller noen hvor de skal og når de skal være tilbake, før de drar 

Sjekker værmeldingen, før de drar 

Forteller noen hvor de skal og når de skal være tilbake, før de drar 

Aldri  Én eller to ganger  Tre eller fire ganger  Fem eller seks ganger  Syv eller åtte ganger  Mer enn åtte ganger, men ikke alltid  Alltid 

Edited by Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

bliss X skrev 2 minutter siden:

Hvorfor er du garantert trøbbel?

Det man stadig vekk blir oppfordret til er å oppgi f.eks. personnummer, og i det øyeblikk man gjør det har man bundet seg til et abonnement!

Shore skrev 1 time siden:

(...) Det går noen konkurranser på FB for tiden, bl.a en fra Noregian, hvor folk blir lurt til å stemme for å få gratis flyreiser. Ligger i samme kategori.

Hvis det er denne du tenker på, så er den ikke fra Norwegian:

A3ADF2A7-AFC5-4FBB-B1A5-2E32F530DA7C.jpeg.dbb673de5ccedc4524eae01a07880abc.jpeg

Se på adressen nederst i annonsen, så ser du at det ikke Norwegian sin adresse som er brukt. Det er noen andre som utnytter Norwegian for å prøve å lure deg. Enten må du gi fra deg personlig informasjon, eller så ender du med et kjøp eller et abonnement som svir i lommeboka.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Tor-Olav Nævestad i Transportøkonomisk institutt kontaktet meg på forhånd og spurte om det var ok å legge ut lenke til spørreundersøkelsen, noe jeg bekreftet. Så om noen skulle være i tvil så er dette er seriøs undersøkelse.

Håper mange tar seg tid til å svare, mye her som er interessant å få statistikk på.

Vil det senere bli offentliggjort noe rapport om undersøkelsen?

Popeye70 skrev 20 minutter siden:

Hvis det er denne du tenker på, så er den ikke fra Norwegian:

Se på adressen nederst i annonsen, så ser du at det ikke Norwegian sin adresse som er brukt. Det er noen andre som utnytter Norwegian for å prøve å lure deg. Enten må du gi fra deg personlig informasjon, eller så ender du med et kjøp eller et abonnement som svir i lommeboka.

Det var derfor jeg skrev fake news. Ser det er en del som lar seg lure og skriver "takk for kupongen" og deler på FB

Ingar skrev 10 minutter siden:

Så om noen skulle være i tvil så er dette er seriøs undersøkelse.

Håper mange tar seg tid til å svare, mye her som er interessant å få statistikk på.

Eg var ikkje i tvil om at undersøkelsen er seriøst meint. Men når tilnerma samme spørsmål dukket opp for tredje gang så vart det vanskeleg å halda interessen oppe.

Det kan godt tenkast at karen har eit program som kan henta ut informasjon til hans bruk, men så lite kundevenlig og samtidig tildels tåpelige spørsmål reduserer nok anntal svar. 

Eg ser heller ikkje interesse av statistikk som forteller meg kor mange menn eller kvinner mellom 20 og 30 år som trur at menn mellom 30 og 40 ser til at gjestane har vest.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Om det var kjedelige spørsmål eller ikke er vel urelevant. Det er jo en spørreundersøkelse i forskningens øyemed og ikke ment som et bedrag fra underholdningsavdeling.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Jeg svarte så godt jeg kunne. Og la igjen telefonnummer. Tror faktisk på at de klarer å få ut noe matnyttig av slike undersøkelser. Om så mange som mulig deltar. 

Endelig ble det Bobåt