Jump to content

Koblingsskjema Yamaha 703 kontrollboks

Lars Hansen

Recommended Posts

Har kjøpt en 2005 modell Yamaha 30hk 3sylindret totakter med elstart uten powertrim.

Testet den når den ble kjøpt for noen uker siden og alt virket som det skulle.

Har montert den på båten i dag, når jeg forsøker å starte den så er det ingen reaksjon når nøkkelen vries om. Starter og går fint dersom innslagsreleet kortsluttes, så den får nok strøm, og dødmannsbryteren virker som den skal.

Misstenker at enten nøkkelbryteren ikke fungerer som den skal, eller at det er noe med gearstartsperren som sitter i 703-boksen.

Hadde vært fint med et koblingsskjema, eller om det er noen som vet hva fargene går til, og helst hvilke pinner på kontakten de sitter på...

Har ikke skjema, men du er på rett spor.

Du skrev dødmann fungerer, og da regner jeg med det fungerer å stoppe motor ved å skru av tenningen også

Startreleet får +12v på brun ledning fra tenningslås via fribryteren, så en av disse 3 kan vere synderen.

Startreleet kan du teste ved å koble fra den brune ledningen på releet, og legge den inntil punktet på releet der batterikabelen er montert.

Ps: Hvis tenningslåsen er problemet ville jeg vurdert ny kontrollboks. skiller ikke mange 100, lappene i pris

Innslagsreleet testet jeg tidligere, det fungerer fint.

Etter å ha koblet kablene sammen etter litt feilsøking, så virket det plutselig igjen. Sikkert litt dårlig kontakt i den runde kontakta, selv om den ser helt blank og fin ut.

Den tegningen jeg la ut over her er ikke riktig, på min kontakt er det kun 7 pinner, og ikke 10.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...