Lars Hansen Startet 8.Desember.2017 Del på Facebook Startet 8.Desember.2017 Har kjøpt en 2005 modell Yamaha 30hk 3sylindret totakter med elstart uten powertrim. Testet den når den ble kjøpt for noen uker siden og alt virket som det skulle. Har montert den på båten i dag, når jeg forsøker å starte den så er det ingen reaksjon når nøkkelen vries om. Starter og går fint dersom innslagsreleet kortsluttes, så den får nok strøm, og dødmannsbryteren virker som den skal. Misstenker at enten nøkkelbryteren ikke fungerer som den skal, eller at det er noe med gearstartsperren som sitter i 703-boksen. Hadde vært fint med et koblingsskjema, eller om det er noen som vet hva fargene går til, og helst hvilke pinner på kontakten de sitter på... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2017 Har funnet skjema for kontrollboksen. Ser ut til at strøm på den gule kabelen er "tenning på", og den brune skal sette strøm på innslagsreleet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2017 Jeg har choke ved å trykke inn nøkkelen, den er ikke med på skjemaet. Den virker, men er det noen som har skjema hvor den også er med? Hadde også vært fint med skjema for motoren om det er noen som har det liggende... Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 9.Desember.2017 Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 https://www.yamahapubs.com/ her yamahas "betal for manual" nettside. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Lars Hansen Svart 9.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 Hadde håpet å finne skjema uten å betale for en begrenset tilgang... Burde florere av dette på nettet, disse er det vel levert x-antall millioner av siden 80-tallet... Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 9.Desember.2017 Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 Har ikke skjema, men du er på rett spor. Du skrev dødmann fungerer, og da regner jeg med det fungerer å stoppe motor ved å skru av tenningen også Startreleet får +12v på brun ledning fra tenningslås via fribryteren, så en av disse 3 kan vere synderen. Startreleet kan du teste ved å koble fra den brune ledningen på releet, og legge den inntil punktet på releet der batterikabelen er montert. Ps: Hvis tenningslåsen er problemet ville jeg vurdert ny kontrollboks. skiller ikke mange 100, lappene i pris Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 9.Desember.2017 Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 (redigert) Hadde på min f80 noen lunde samme problem, da hadde nøytral bryteren på tegninga du viser til "hengt seg opp" . Måtte ta den vekk og koble sammen ledninger for å få start med nøkkelen Redigert 9.Desember.2017 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Lars Hansen Svart 9.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 Innslagsreleet testet jeg tidligere, det fungerer fint. Etter å ha koblet kablene sammen etter litt feilsøking, så virket det plutselig igjen. Sikkert litt dårlig kontakt i den runde kontakta, selv om den ser helt blank og fin ut. Den tegningen jeg la ut over her er ikke riktig, på min kontakt er det kun 7 pinner, og ikke 10. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Desember.2017 Del på Facebook Svart 9.Desember.2017 sjekk dokumentarkivet her , mener det skal være noe yamaha manualer der. Muligens ikke til akkurat din motor, men farker osv skal være de samme Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.