Too Much Startet 11.Desember.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2017 Skal bytte nedre rorlager pga mye slark. ' Nytt "orginalt" lager ser slik ut: Jeg antar at den nedre delen er skrudd og har etter beste evne prøvd med diverse nøkler med lang arm og litt varme. Sitter som pokker og verktøy ryker. Se ut som delene (lagerskåler) er i aluminium, røret og roraksel er syrefast Lager er i "plast". Kan det fungere å lage et nytt verktøy i flattstål med stifter og stor mutter. For så å prøve med lufttrekker og mere varme.? Ser for meg noen alternativer. Ta frem superfilen og modifisere nedre del til å bli som dette. Da er det bare å smette inn nytt lager. Går ikke det er vel alternativet å splitte med baufil og fjerne alt untatt rør for så å lime inn komplett nytt fra Jefa eller JP3 Skulle det gå åt skogen blir det eventuelt å støpe inn komplett nytt med rør. Hva mener folket? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2017 (redigert) Du skal kunne rotere lagerskålen og deretter trekke den ut. Om du ikke får det til så kan du sage et spor i den så den lar seg klemme sammen litt og deretter dras ut. Du finner mye filmer som viser dette på youtube, f.eks. denne. Redigert 11.Desember.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 11.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2017 Det er ikke spor i lagerskålen (øverste bildet) for å ta ut lageret, derav mitt forslag om å file til spor. Jeg får ut den gamle ved å dele den men ikke inn den nye dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2017 OK, ser problemet nå men har ikke kjennskap til hvordan ringen er festet. Antar at den er skrudd oppi for det er vel set-skruer de du har skrudd ut? Det høres jo fornuftig ut med flatjern med to skruer som skrus inn i hullene og enten svært lang arm eller stor mutter. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 11.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2017 Ingen setskruer, har funnet ut at delen trolig er produsert av Jp3. Så kontakter dem for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.