Jump to content

Treg Mercury 60 EFI


Vidar P

Recommended Posts

Hei. Jeg har en ny 4-takts Mercury 60 EFI på en Flipper 515 HT. Har ikke så mye greie på hvor rask den bør være, men reagerer når den bare med nød og neppe (og fremoverlening) klarer å trekke seg opp i plan med 3 voksne ombord. Den virker altså som om propellen har feil (for høy) stigning.

Jeg har ikke turteller, men skulle ikke forbause meg om turtallet er for lavt, det virker nesten slik. Alt av tilt/trim er forsøkt uten tilfredsstillende effekt. Toppfarten er god, 31 kt på gps alene, men avtar raskt ved last.

 

Spørsmålet er om andre her har eller kjenner denne kombinasjonen båt/motor, og kan fortelle meg hvilken propellstigning jeg bør ha. Har lett med lys og lykte på propellen som er montert men jaggu står det ikke noe som helst synlig om stigningen.

Antar at dette er en reklamasjonssak da utstyret bare er noen måneder gammelt?

 

Mvh Vidar P

Link to post
Share on other sites

Antar at dette er en reklamasjonssak da utstyret bare er noen måneder gammelt?

Hvis båt og motor er kjøpt nytt fra samme firma synes jeg det er en selvfølge at de ordner opp slik at du får korrekt propell.

Slik du beskriver det høres det ut som om den du har er for "tung".

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Det er kanskje et lite problem, og det er at båten ble kjøpt i Drøbak og levert Kristiansund. Men det er jo merkeverksted for båt og motor i Kristiansund.

 

Bør jeg velge original propell med korrekt stigning, eller er det andre propeller jeg heller burde ha gitt et mellomlegg for å få?

 

Mvh Vidar P

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...