Jump to content

Behandling av makrell for krepsefiske


Mastiff

Recommended Posts

Jeg har fått tak i litt frossen makrell og skal tine opp blokka nok til å få dem fra hverandre og legge dem i poser. Men jeg må jo også skjære dem opp for å få dem i agnboksene (stor type med små hull). Jeg må bruke bokser, ellers får jeg bare slimål, og det er så vidt jeg vet ingen kulinarisk fulltreffer på nivå med kreps... :lol: Men er beste praksis å tine dem nok til å skråskjære dem, som man gjør med hummeragn som skal saltes, eller bør de kappes sånn at innvollene holde seg i den ene delen? Altså bare ta en halekupering, som på boxere i gamle dager? Jeg regner med at det er greiest å sette teinene med makrellen frossen, den tiner jo ganske fort under vann uansett, men spørsmålet er om lukta holder seg best når innvollene er avdekket, eller om de bør være det siste som kommer fram.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...