Jump to content

Eldre Simrad/Robertsson styrestikke og rorgiver til autopilot, kompatibel med dagens systemer?

Larss1

Recommended Posts

Hei

Skal oppgradere navigasjonsinstrumenter ombord, alt blir fra Simrad og lurer på om det er noen her inne som kan hjelpe meg med noen spørsmål. 

Utstyr på "handlelisten"

- GPS antenne GS25

- Autopilot NAC-2

- Kompass Precision 9

- Eventuelt Rorgiver RF25N

- Eventuelt Styrestikke JS10

- Eventuelt kontrollpanelet AP44

- Multiskjerm GO9 XSE

- Radar 3G

- AIS NAIS 500

- VHF RS 20

- Eventuelt Antennesplitter NSPL 500

Dette er montert pr. i dag

- Ekstern GPS antenne (ukjent merke/modell)

- Autopilot J300X

- Autopilotpumpe RPU80 eller RPU160, er litt usikker men er en av disse (båten står ett annet sted på verksted). Pumpen er tilkoblet hydraulisk servo så spiller kanskje ikke noen rolle hvor kraftig denne er.

- Autopilotkonttrollpanel AP11

- Rorgiver Simrad RF 300

- Styrestikke S100 NFU (Simrad/Robertsson?)

- VHS Simrad RD 68 (+ THS5 håndsett)

Hovednavigasjon gjøres fra 15" touch monitor med Admiral Charts ECS+ (dette kartprogrammet kan jeg trygt anbefale!). Simrad Go9 XSE blir bare brukt til radarskjerm (har også overlay på Admiral ECS+)  og backup kartprogram, samt styring av autopilot dersom jeg ikke bestiller kontrollpanelet AP44. 

Mine spørsmål før jeg vet hva jeg må bestille

1. Kan rorgiveren jeg har (RF 300) benyttes på GO9 XSE?

2. Kan rorgiveren jeg har (RF 300) benyttes på AP44?

3. Kan styrestikken jeg har (Simrad/Robertsson S100 NFU) benyttes på GO9 XSE?

4. Kan styrestikken jeg har (Simrad/Robertsson S100 NFU) benyttes på AP44?

5. Dersom jeg ikke kan benytte styrestikken jeg har på hverken GO9 XSE eller AP44, kan jeg bruke styrestikken JS10 fra Simrad til GO9 XSE eller AP44?

6. Når jeg har Simrad VHF og AIS, må jeg da ha antennesplitteren NSPL 500 i tillegg, eller gis VHS antennesignalet til AIS`en via NMEA 2000?

PS. Utstyret som byttes ut fungerer feilfritt og er til salgs om noen ser monn i noe av dette :flag:

Redigert av Larss1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...