Grønnskollingan Startet 22.Desember.2017 Del på Facebook Startet 22.Desember.2017 (redigert) hei, har tenkt på det at hvis jeg skal ha en sjark trenger jeg såklart en båtplass for å ha den. På brygga vår har vi bare utriggere igjen som er ledige. Tenkte på en sjark på 3 tonn da. Det kan komme litt bølger inn av og til, spesielt når det blåser nord. Det kommer jo vind inn der båtene ligger. Hvis jeg har en sjark på 3 tonn på en utrigger, vil den slite mye på utriggeren da? Eller er det måter å feste den på slik at det ikke skjer. Redigert 22.Desember.2017 av Knut Idsø Lie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Desember.2017 Del på Facebook Svart 22.Desember.2017 En normalt standard utrigger bør vel greit holde en båt på 3 tonn, kanskje best å spørre dem i havnen din, da de muligens vet hvor mye den er dimensjonert for... Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Desember.2017 Del på Facebook Svart 22.Desember.2017 Dersom plassene er beregnet på båter i 25-30fots størrelse er det vel 3-4 tonn helt normalt. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Eureka Svart 22.Desember.2017 Del på Facebook Svart 22.Desember.2017 - hvor lang er utriggeren? Ofte en viktig faktor mtp båtens lengde. Du sier nordlig vind kan ta godt. Hvilken retning ligger båten i forhold til sjøen og vinden som kan komme? Tilstanden på brygga ellers har jo også en del og si. Vil det være utrigger på begge sider av båten? Begge gangbare, eller er det en fortøyningsbom. Hvordan du fortøyer har mye å si. Det finnes gode prinsippskisser. Gode tau og rykkdempere, ingen tau som står stramt opp fra brygga, 90 grader på skuta.. legg gjerne ut bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingan Svart 22.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2017 Skal få tatt bilder i morgen, og måle lengden på utriggeren.?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.