Espen Startet 25.Desember.2017 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2017 (redigert) God romjul godtfolk. siste tur utpå i høst mistet jeg styrervnen grunnet lekkasje i det hydrsuliske systemet. fant lekkasjen idag, i Teleflex Suten pumpa under førersetet som drives av en elektromotor. Ser ut til å være en brukket plastplugg, evt plastskrue. Norn som har kjennskap til denne, og forslag til fiks? Redigert 25.Desember.2017 av Espen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Skalle Svart 25.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2017 Jeg vet ikke, men min erfaring med hydraulikk er bytt. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 26.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Ja det hadde sikkert vært greiest å bytte hele opplegget, men vil nok forsøke meg på fiks først. usikker på misjonen til disse plastpluggene / plastskruene (er 2 på hver side), får se om jeg får ut restene og om det da er gjenger der, og den kan byttes ut med en bolt i messing eller rustfritt. Ser ut til at disse pumpene ikke har vært produsert siden 80 tallet, og deler ikke er å oppdrive :/ Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Er dette nedre styreposisjon? Kan være lurt å skifte oljen hvis det aldri er skiftet. Demonter og prøv en TESS butikk de er flinke til å finne erstatning. Så er det å fylle på ny olje og lufte godt. Ps. demonter forsiktig det kan være en kule og en fjær inn i nipplen( tilbakeslsgsventil) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Espen Svart 26.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 Ja, det er nedre styreposisjon sånn sett, akkurat samme pumpa på øvre. Er ikke spor til skrutrekker i dem, men til noe evt spesialverktøy. Legger ved forstørret bilde, om man ser til høyre for hullet ser man det er en lik plugg der som er hel. er ikke noe trykk på det som lekker ut, tenkte å tette med gummipropp utpå som strammes til med slangeklemme som nødfix inntill videre Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2017 (redigert) Ikke godt å se ut av bilde. Da tolker jeg det første bilde at det burde lekke olje når du sveiver rattet til BB, den andre messing mutteren er til styrbord og den øverste messing mutteren er lufterør opp til øvre styrepos der en etterfyller olje.. Prøv og rengjør belys med en lampe og ta bilde uten Blits, det kan gi bedre bilde. Redigert 26.Desember.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Espen Svart 28.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2017 Ble fix idag med gummipropp, deretter gummislangebit som holdes på plass og under press med rustfri slangeklemme. (glemte å ta bilde). hadde en 5 timers tur, potte tett ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 29.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2017 Det er mange ganger det enkle fungerer Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.