Jump to content

Nå går det mot sommer!

Lars H.

Recommended Posts

Begynne og blir litt stressa nå. Venter på ørten smådeler slik at jeg kan blir ferdig med oppgradering av el. anlegg og da skal jeg begynner og monterer trimplan. Akkurat det blir en litt større jobb en jeg hadde regnet med. Det er ikke så mange helger fram til slutten av mars. Må få ut fingeren.  J

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Gled deg til du en gang blir pensjonist. Da er en tirsdag et like greit valg som en lørdag til å drive med båt. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg sluttet å jobbe da jeg var 62 år (AFP)!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hehe, ja båt er hobby. Den saken er ganske klar. Tenk om alt bare alltid virka.. Det hadde vært kjedelig,  det !  Også er det jo kjekt at tingene til båten koster så mye penger, for da slipper man å gruble over hvilke andre ting man skal bruke de på. Det er alltid godt å komme seg over på denne siden av julen. Kastet akkurat ut juletreet, nå. Medio februar, så er det lyst når man kommer hjem fra jobben. Så.. plussli er det båtliv til påske igjen. God ny båtsesong, godtfolk !

Redigert av Worry II (see edit history)

Men det er jo de forskjellige sesonger, og vinteren spesielt,  som gjør at man gleder seg til sommer og båtliv og at man faktisk setter stor pris på det. Husker siste vi bodde i Australia (92-94) Kone og to gutter på 4 og 6 år. Kjøpte en 18 fots båt på henger og brukte den veldig mye det første året. Men med sol og varme året rundt så var det ingen «big deal» etter en stund. Jeg husker vi pakket den bort i «liksom vinteren» juni-juli det andre året .  Selv om de to måneder er ganske like en ok norsk sommer , bare mye kortere dagslys.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...