Lars H. Startet 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2018 Det går rette veien. Her fra dagens avis (Romerikes Blad). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lassepelle Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Båten min sjøsettes i midten av april så da er det bare å smøre seg inn med tålmodighet :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Håper det blir sjøsetting i mars, kun avhengig av om isen i havnen er borte da. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lassepelle Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Får håpe isen i elva slipper tidlig uten å ødelegge bryggene som i våres. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Blir det ikke flytting til Stavanger Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Nix, det blir for mye styr for en "gammel" mann. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Dessuten har Lars H vent seg til dialekten over her. Hulda hadde årets første tur på vannet i dag. Bare for å øke abstinensen. Solen varmet. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Begynne og blir litt stressa nå. Venter på ørten smådeler slik at jeg kan blir ferdig med oppgradering av el. anlegg og da skal jeg begynner og monterer trimplan. Akkurat det blir en litt større jobb en jeg hadde regnet med. Det er ikke så mange helger fram til slutten av mars. Må få ut fingeren. J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars H. Svart 2.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Gled deg til du en gang blir pensjonist. Da er en tirsdag et like greit valg som en lørdag til å drive med båt. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg sluttet å jobbe da jeg var 62 år (AFP)! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 PiperBill: Alle jobber blir større enn du hadde regnet med. Gjelder lystbåt. Så nå vet du det. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Shit, kunne du ikke sagt det litt før !!! ( ) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 (redigert) Hadde årets første tur på sjøen i dag. Herlig utpå.. Det går rette veien, solen kommer høyere på himmelen for hver dag som går nå... Redigert 2.Januar.2018 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 Jo jeg ser fram til å trappe ned på arbeid og følgende utsagn har jeg gjentatt hvert år siden jeg kjøpte min først lystbåt for mange år siden.. «Nest vinter har jeg alt på stell med båten» :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Worry II Svart 2.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2018 (redigert) Hehe, ja båt er hobby. Den saken er ganske klar. Tenk om alt bare alltid virka.. Det hadde vært kjedelig, det ! Også er det jo kjekt at tingene til båten koster så mye penger, for da slipper man å gruble over hvilke andre ting man skal bruke de på. Det er alltid godt å komme seg over på denne siden av julen. Kastet akkurat ut juletreet, nå. Medio februar, så er det lyst når man kommer hjem fra jobben. Så.. plussli er det båtliv til påske igjen. God ny båtsesong, godtfolk ! Redigert 2.Januar.2018 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 3.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2018 Men det er jo de forskjellige sesonger, og vinteren spesielt, som gjør at man gleder seg til sommer og båtliv og at man faktisk setter stor pris på det. Husker siste vi bodde i Australia (92-94) Kone og to gutter på 4 og 6 år. Kjøpte en 18 fots båt på henger og brukte den veldig mye det første året. Men med sol og varme året rundt så var det ingen «big deal» etter en stund. Jeg husker vi pakket den bort i «liksom vinteren» juni-juli det andre året . Selv om de to måneder er ganske like en ok norsk sommer , bare mye kortere dagslys. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Dykker Svart 3.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2018 Gidder egentlig ikke å vente på sommeren. Koser meg på båten hele året. Her et bilde fra skuta akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 3.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2018 Venter på Splitter ny Nordkapp, er ankommet Leverandør, blir snart klargjort. Gleder meg atter en gang med ny båt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
janet Svart 4.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2018 ikke akkurat sommer, midt på vinteren nå og den beste båtsesongen, varer fra månedskiftet nov/des og ut juli (fom august tom november bør båten være i topp skikk, vanskelig med reparasjoner og arbeid da - for mye regn) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
navid Svart 6.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2018 Harold og jeg... ... venter også på sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.