klt Startet 19.Juli.2005 Del på Facebook Startet 19.Juli.2005 lure på ka normal driftstempratur da er på ein marinisert dieselmotor,og ka som er maks temp før eg skade motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 Stort sett samme som på en bilmotor. Faren er at motor- og gearolje går for varm. Hulda har en konvertert bilmotor som går på ca. 82 grader. Det skjer vel ingen skade om temperaturen er en del lavere. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 Et aldri så lite tillegg; dette forutsetter at motoren er ferskvannskjølt. For hvis den har sjøvannskjøling bør temperaturen holdes noe lavere for å unngå utfelling av saltkrystaller som kan tette kjølekanalene. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 Regnet med at "marinisert" betød ferskvannskjøling. Hvis ikke, må ikke tempen overstige 60 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 Min har en driftstemp på 86 grader. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.Juli.2005 Del på Facebook Svart 19.Juli.2005 Har ca 75-80 grader på en ford 2704 ET 150 HK avhengig av belastning. Iflg boka skal arbeidstemperaturen være 90 grader. mulig det er påtide å sjekke termostaten... Sitér dette innlegget Link to post
klt Svart 20.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 takk for svar, eg har bmc 36hk og den ligg på 90 grader på normal kjøring,må nok gjera noko her ja. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Normalt sett er det mye verre for en motor å gå for kald, f.eks at en bilmotor ligger på rundt 60 grader. Olje og bensinforbruket øker, slitasjen øker. Hvis motoren skal bli for varm må man gjerne opp i rundt 120 grader før det blir et problem. kjølevannet står under trykk og koker vel derfor ikke før på 125 grader ca, glykolen hjelper vel også litt mot at det skal koke. Alarmen på motoren sier nok fra lenge før denne tid. De fleste termostater blir stående i åpen stilling når de defekte, man kan da lett se om det er tid for å bytte. Hvis man har en motor med f.eks topplokk av lettmetall så kan konsekvensen av at motoren koker bli at topplokket blir skjevt. JOH Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 takk for svar, eg har bmc 36hk og den ligg på 90 grader på normal kjøring,må nok gjera noko her ja. <{POST_SNAPBACK}> 90 grader er greit nok det. Du har fremdeles et stykke igjen til koketemperatur. Ville sett det litt an og heller lagt litt arbeid i det hvis tempen stiger med tiden. Et fenomen jeg har sett på et par BMC 36 er at hvis en går på fullt en tid og slipper den rett ned på tomgang så vil den koke en kort tid. Løsningen er å slippe gassen litt rolig, kanskje ned på halv fart i et minutt før tomgang. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Eppa Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 takk for svar, eg har bmc 36hk og den ligg på 90 grader på normal kjøring,må nok gjera noko her ja. <{POST_SNAPBACK}> KD Trading har 2 termostater til BMC 36Hk. Disse er på 74 og 82 grader. Jeg har den på 82 grader og temperaturen på motoren ligger rundt det. 90 grader høres mye ut. Kan godt være det ikke betyr så mye, men for meg virker det som om noe ikke er helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 90 grader er helt normalt, hvis temperaturen varierer mye, dvs. går mye opp under belastning er det ikke fullt så normalt. Så lenge ikke kjølevann alarmen piper er det ikke noen grunn til å gjøre noe. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.