Jump to content

Dieselvarmer eksos overgang fra 42mm til 24mm?

Biam1

Recommended Posts

Jeg har hatt det slik i tidligere båt hvor jeg byttet til ny dieselvarmer og ikke ville bytte ut skroggjennomføringen. Planen var da å bruke rør nippler, men en båtkompis sveiste en overgang for meg, jeg hadde gjordt endel elektroarbeid for ham i hans båt. Lydpotte på eksosen bør du ha.

Nå har jeg en Truma 6kw/8kw gass/220V-elektrisk kombi varmer/bereder i båten, og det er rent luksus. Lavt støynivå, ren forbrenning, luktfritt, lavt støynivå, lavt strømforbruk og ubegrenset varmt vann når en trenger det.

• 1 år senere...

Hadde samme problem i min båt der det stod en gammel volvo flygmotor med 42mm eksos. Byttet ut med kinavarmer på 2kw med 24mm eksos. googlet meg ihjel før løsningen ble å sveise sammen en overgang selv. De fleste kjenner noen som kjenner noen med sveiseapparat :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Ok, så du er forhandler ja. Burde jo selvsagt skjønt det ut fra dine tidligere redegjørelser :giggle:

Har du 30mm slange også? På min (eld)gamle Webasto er det 30mm, og den slangen begynner å bli dårlig. På Maritim hadde de 32mm, men ikke 30. Husker ikke hvor jeg kjøpte slange sist, det virker som om 30mm er veldig ukurant. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...