Biam1 Startet 22.Januar.2018 Del på Facebook Startet 22.Januar.2018 Noen som vet om det finnes/hvor? Overgang fra ø42mm til ø24mm til eksos på dieselvarmer.. Finner ikke på nett eller Ebay. Noen kreative tips? Uten å nødvendigvis måtte sveise.. Vil dette funke tro: https://www.ebay.co.uk/itm/42mm-x-22mm-Fitting-Reducer-End-Feed-/182299362708 Er 22mm, men med litt eksos bandasje og slangeklemmer samt isolering utpå der igjen.. ? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Januar.2018 Del på Facebook Svart 22.Januar.2018 Det ville jeg ikke gjort. Da får du en unødvendig struping av eksosen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Komodo skrev for 13 timer siden: Det ville jeg ikke gjort. Da får du en unødvendig struping av eksosen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 er fra 24mm på ny varmer til eksisterende 42mm gjennomføring ;) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Men da er det en overgang fra 24mm til 42mm ;) Det går nok greit.. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Mix Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Dette blir det motsatte av struping hadde du sagt 24>42mm. Ta med skyvelær og sjekk ut syrefaste rørdeler. En ansatsnippel og en reduksjonsnippel burde gjøre jobben. Monter sammen med eksos pasta. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Koblingen han linker til vil strupe fra 24 til 22 før den går opp til 42. Det er nok ikke heldig. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 (redigert) Kom på en lur ide', tror jeg da Den gjennomføringen som er i skuta i dag er som sagt 42mm. Kanskje jeg får plass til denne inni den? 3/4" i syrefast til 159,- Den vil vel passe på eksos slange 24mm kanskje.. Med litt flaks... Redigert 23.Januar.2018 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Ja då ser eg at situasjonen er annerledes en du beskreiv først. Det finnes egne egnede eksosgjennomføringer for dieselvarmere. De er isolert enten med dobble rør eller varmebestandige pakninger slik at ikkje skroget skal ta skade. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Jepp, men tenkte å tre den inni den som jeg har i skrogsiden fra før, det er med varme bestandige pakninger Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 etter nøyere tenking..Blir kanskje rart, for da blir den ikke flush med skrogsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Komodo skrev for 2 timer siden: Koblingen han linker til vil strupe fra 24 til 22 før den går opp til 42. Det er nok ikke heldig. Det betyr ingenting. En gjør det samme når man monterer en lydpotte på slangen. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Wester skrev 17 minutter siden: etter nøyere tenking..Blir kanskje rart, for da blir den ikke flush med skrogsiden. 42mm skroggjennomføring > 42mm slange > reduksjonsnippel > ansatsnippel > 24mm slange > lydpotte > 24mm slange > Planar Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 @Mix takk! Har du det slik? Har du bilde av opplegget? Evt hvor kjøpte du delene? Tenker på niplene..? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 @Mix jeg har ikke kjøpt lyd potte. Burde jeg ha det tro?erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Jeg har hatt det slik i tidligere båt hvor jeg byttet til ny dieselvarmer og ikke ville bytte ut skroggjennomføringen. Planen var da å bruke rør nippler, men en båtkompis sveiste en overgang for meg, jeg hadde gjordt endel elektroarbeid for ham i hans båt. Lydpotte på eksosen bør du ha. Nå har jeg en Truma 6kw/8kw gass/220V-elektrisk kombi varmer/bereder i båten, og det er rent luksus. Lavt støynivå, ren forbrenning, luktfritt, lavt støynivå, lavt strømforbruk og ubegrenset varmt vann når en trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 Bruker denne tråden siden jeg har akkurat samme utfordring. var instalert en Ardic varmer med 42mm eksos. Har nå instalert en eber med 24mm. Prøver da å finne en overgang fra 24/42. noen tips om hvor eller hvordan. Ser på linken i begynnelsen, men den er da 2 mm for liten Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.Juli.2019 Del på Facebook Svart 14.Juli.2019 Hadde samme problem i min båt der det stod en gammel volvo flygmotor med 42mm eksos. Byttet ut med kinavarmer på 2kw med 24mm eksos. googlet meg ihjel før løsningen ble å sveise sammen en overgang selv. De fleste kjenner noen som kjenner noen med sveiseapparat :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
I.M.S. Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Eberspächer har som standard på marine varmer installasjon et bend med overgang fra 24 til 28 mm , isolert eksosslange med lyddemper 28 mm og skroggjennomføring 28 mm. Jeg har på lager bend 24/28 mm, eksosslange 28 mm og overgang 28/42 mm ("hjemmelaget"). Send en IM for nærmere opplysninger. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Ok, så du er forhandler ja. Burde jo selvsagt skjønt det ut fra dine tidligere redegjørelser Har du 30mm slange også? På min (eld)gamle Webasto er det 30mm, og den slangen begynner å bli dårlig. På Maritim hadde de 32mm, men ikke 30. Husker ikke hvor jeg kjøpte slange sist, det virker som om 30mm er veldig ukurant. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
I.M.S. Svart 15.Juli.2019 Del på Facebook Svart 15.Juli.2019 Beklager, 30 mm eksos har jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.