Harald- Startet 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2018 Har fått tilbud om en Lowrance TI Elite 7. Bør jeg velge Jeppesen eller Navionics? Har noen av dem blinkende eller forlenget fyrsektorer? Innvendig eller aktersvinger? PS: har postet dette før, men med feil overskrift. Fann også en gammel tråd med jeppesen vs Navionics, men den er 4 år gammel, og mye kan ha skjedd :) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 (redigert) Jeg har kun erfaringer med Navionics, men har kun godt at sige. De har et koncept med en årlig opgradering, men så har du løbende opdaterede kort som bliver overført via wifi plus at du kan overføre ruter og waypoints fra ipad til plotter. Navionics har fyrsektorer (du kan slå dem fra, hvis du ikke bruger dem, men de blinker så vidt jeg ved ikke) Hvad angår svinger, så afhænger det vel af dit behov. Skal du bare kende dybden, så er indvendig god nok til mig, men skal du bruge structure scan eller chirp, så skal du have den ud på hækken. Edit: Er Jeppesen og C-Map ikke det samme? Redigert 24.Januar.2018 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Jeppesen er ute, Navico har kjøpt C-map. Navico eier også Lowrance, Simrad og B&G. Dette bør bety at C-map kart blir godt tilpasset plottere fra Navico etter hvert. Har selv et C-map kart på B&G Zeus2, det fungerer ok. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.