Jump to content

iPhone Ladekabel som tåler å være på havet!

Karlsenkystfiske

Recommended Posts

De kablene som Popeye70 og jeg linket til har jeg ganske så lang erfaring med. De ligger konstant i båten hele året og jeg har ennå ikke merket noe som helst til irr eller dårlig kontakt. Personlig så mener jeg at disse kablene faktisk er hakket bedre en de originale fra Apple. Husker tilbake i tid til hifi klubben og disse monsterkablene som var sinnsykt overpriset. 

En liten digresjon i denne tråden.. Prøv og legg merke til hvordan disse kablene blir behandlet, ikke minst av tenåringene og de som er enda yngre. De skal tvinnes, snurres rundt i lufta, dras i, snubles i og ellers generelt mishandles :lol: Det er ganske utrolig.  Følg med i en periode, bevisst, så kommer dere til å skjønne hvor jeg vil med dette innlegget :lipseal: (det er ikke alltid kabelen som er spesielt dårlig, og ofte har man spist potetgull før man stikker inn den "dårlige kabelen")

Du har et poeng, @Worry II, men jeg har en god del egenerfaring med disse kablene, og jeg er ganske snill med dem. Forsiktig når jeg kobler inn/ut, ikke noe skarp bøy, ruller de pent opp når de ikke er i bruk, osv osv. Endel av billigkablene har nok lavere toleransegrenser enn andre kabler.

Som Kjellg skriver så har jeg også inntrykk av at Aukey og Rock sine kabler er bedre enn veldig mange andre, også originale kabler. De har solide, helstøpte støpsler (ikke limt plastikk som enkelte andre), og de holder generelt lenge her i huset. Å vite at kablene fungerer er verdt endel for meg, så slipper jeg å lete etter en fungerende kabel når en panisk jente/dame trenger å lade ett eller annet akkurat NÅ. Men det er bare min erfaring, andre kan ha helt andre erfaringer og meninger. YMMV, som det så fint heter. :thumbsup:

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Aaaah, som jeg elsker dette forumet!

Så mye kunnskap, så mye erfaring, så mye engasjemang!! :D

Aldri vært borti verken Rock eller Aukey, men skal prøve meg med en slik Rock MFI da.

Siste dyre kabelen jeg hadde ombord var fra Nonda, og den skulle liksom tåle alt. Var ikke mannge dagen før den begynte å korrodere... Er ikke en åpen båt, men blir nå sjøvann her og der uansett.

Da er Rock kabler for  Ipone og Micro usb bestilt på Aliexpress. Blir også en lader fra Aukey med 4 porter før sommerens USA tur. Veldig greit å få tips på denne siden. Ikke alt jeg har testet selv fra Ebay har vært gull. Forøvrig så spiser vi originale og dyre Belkin kabler til iphone i bilen på jobb. Er nok forbruk dette uansett. Har forøvrig dårlig erfaring med enkelte billigkabler bla fra Europris. Kjøpte en lang micro usb kabel som trolig hadde så stort spenningsfall at det ble lite lading.

Ja her er ikke bare litt engasjement, men jeg er nok enig med Worry, tror dette handler mye bruksmønster. Vi har 2 telefoner og to ipad'er, 3-4 år gamle. Fire orginale kabler som fulgte med. En I bilen, en I båten og 2 hjemme, som også er med på andre reiser. Brukes støtt og stadig, ingen av de har feilet, så langt. (Derimot har et par headset røket)

Vi er nok over gjennomsnittet forsiktig, så jeg forstår at noen tenker at de kan ha behov for kraftigere kabler, men blir ikke belastningen på telefonen og laderen desto større om kabelen blir for solid. Bedre at denne ryker en at pluggen I telefonen ryker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...