Wilhelmsen Startet 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2018 Hei. Jeg er på utgikk etter båt, og lurte på om det er lurt kjøpe nå eller vente nærmere våren? Tenker båt til familie på 4. 2 voksne, 2 barn. 1 og 2 år. Budsjett 400-650.000 Sitér dette innlegget Link to post
Wilhelmsen Svart 25.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 Kom gjerne med forslag til båter. Stikk ord; Sporty, (Kjærringa som ønsker) praktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 Beste tiden er jo høsten. Er nok for nær våren nå til å gjøre de store kuppene. De som har annonser ute nå, har antageligvis is magen til å vente til det blir vår. Men det går jo an å prøve seg hvis man finner noe en liker. Ellers blir utvalget mye bedre til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Wilhelmsen Svart 25.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=112367749 Har lurt litt på denne, godt kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 (redigert) Hei, Spennende å være på leit etter båt Det er jo et godt budsjett, så du finner garantert noe til slutt ! Hvor i landet holder dere til, og har dere erfaringer fra båtlivet fra før av (før du blir frarådet alt som heter drev)? Hvilken type bruk ser du for deg at det vil bli (dagsturer eller overnatting)? Edit; Glemte å svare på tidspunktet.. Jeg tror det er en mindre rabatt å hente nå før våren kommer, kanskje 5 opp til maks 10 % dersom noen får solgt båten sin før vårpuss med kost og timer kommer.. Men, så er det dette med drømmebåten da. Hvor lenge skal du vente? Min anbefaling er å tråle Finn (som du sikkert gjør), og følge magefølelse når den riktige båten dukker opp. Ser du den til våren for 5 % lavere pris, ja så "skjit i" som vi sier.. Lykke til! Redigert 25.Januar.2018 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 Når på året det lønner seg å kjøpe båt? Svaret er vel egentlig Aldri ?? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 Hehe. Jeg tror heller jeg ville studert forskjellene i driftsutgiftene på båtene, contra hvilken måned den kjøpes inn i. Det er stor forskjell i årlig drift av den Bavariaen og den Agder 840'en som kom ut i dag, for eksempel. Båt er livsstil og kjær hobby, i perioder ubetalelig. Om du ikke har båt som skal selges først, så er nok oktober/november månedene du kan kjøre de største kuppene. I august sitter mange av oss og har lyst på større båt etter sommerferien, så da skal en selges og en annen kjøpes. Da er det værre å gjøre kupp, tror jeg da. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 25.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2018 Min erfaring er at det ikke er noen spesiell årstid hvor båter egentlig er billigere/dyrere. Lavere pris på høsten reflekterer jobben, utgiftene å risikoen med å ha en båt i opplag. Det beste kjøpet dukker opp når du minst aner. Det er stor forskjell på kvaliteten på identiske modeller(større jo eldre de blir). Majoriteten tar dessverre svært dårlig vare på båten sin så det viktigste er å finne en båt som er godt tatt vare på. Har man pengene klare og er kjapp på labben kan man gjøre gode kjøp hele året. Det er dessverre fort gjort å undervurdere kostnadene og arbeidet med å sette i stand en dårlig vedlikeholdt båt. Sitér dette innlegget Link to post
fotsyk Svart 26.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2018 Som Bitteliten skrev over her: Fra ett økonomisk perspektiv lønner det seg å aldri kjøpe båt! Jeg hadde en Bavaria 28 Sport 2010 modell jeg solgte for 2 år siden, mener å huske jeg fikk rett under 800' for den. Ble solgt på høsten, ganske billig (?) men da sparte jeg 50' i opplag og service etc på vinteren.....som ny eier måtte ta. (Og hadde kjøpt ny båt som skulle leveres på våren, greit å slippe å ha 2 samtidig) Sammenligner du prisen på en 2004 modell med det jeg fikk for min høres det ikke ut som ett kupp. Men husk at får du den ferdig klargjort med ny service etc levert til våren er det verd penger, og igjen: Tilstand og utstyr. Bruk tiden til å finne ut hvordan båt du ønsker, og hvilket utstyr du trenger, det er viktigere enn å spare 10-50.000,- på å finne en "billigere båt". PS: Var meget godt fornøyd med min Bavaria. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 26.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2018 Kjøpte siste båt på i juli, fekk ein fin tur frå sørlandet til sunnmøre. Hadde då vore på utkik etter båt sidan oktober året før. For vår del tok det såpass lang tid å finne ein båt der pris og tilstand passa oss. Brukte vinteren på å oppgradere båt og utstyr. For min del så synes eg det er litt dumt å kjøpe båt rett før sommaren/ sesongen. Liker å ha litt tid til å bli kjent med båten. Dette er med på å gje ei tryggheit før ein tar turen ut på havet Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Det er en fin Deaco 27 til salgs i hombersund, motor fra 2016. Eldre kvalitetsbåter med ny motor er ofte gode kjøp Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Når på året det lønner seg å kjøpe båt? - På høsten når Forhandlerne har dem i butikken :-), på våren er de utsolgt. Skal du kjøpe brukt, kjøp før folkt setter båtene på land, august-oktober (avhengig hvor i landet) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Wilhelmsen Svart 6.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Hei igjen. Budsjettet har blitt skrudd opp noe, og jeg lurer på denne; https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=112858737 Hva tror dere ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Pen båt og topp utstyrt, men om prisen er ok er det andre her inne som vet mere om. Sitér dette innlegget Link to post
Wilhelmsen Svart 6.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=81608265 Hva tenker dere om denne? Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Tja.. ser fin og velholdt ut. Og ganske ny men bensinmotoren trekker litt ned. Nor-Dan båten er ganske mye større og med en liten sittegruppe nede i tillegg til sovekabiner. Slipper 3 fotsålen med det første også Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Draco24styling Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 At bensinmotoren trekker ned i tropic en bør du ta med en klype salt. Nye bensin motorer er gjerrig i forbruk. Går stille og man slipper tull med commonrail diesel. Ja Bensinen er dyrere . Men vedlikeholdet er rimeigere og lettere Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
boble65 Svart 6.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2018 Fine båter begge to men Nordan båten er jo mye større og mere plass? burde jo gå og prute litt på den ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.