Grønnskollingan Startet 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2018 Hei. Senere nå til vår/sommer har jeg tenkt meg en ny sjark. Da trenger jeg også en Kraftig Teinehaler som kan brukes til å dra opp krepselenker på 30 teiner. Nå har ikke jeg noe peiling om teinehalere, hydraulikk eller noe sånt. Lurte på om det er noen som vet hva som trengs til sammen for å få en hydraulisk Teinehaler til å funke. Vet at man trenger en Teinehaler og en hydraulikk pumpe. Trenger man motor i tillegg, eller pleier det å være på teinehaleren? Hadde vært flott å fått litt hjelp. Trenger nok også noen tips om hvor jeg kan få tak i de beste teinehalerene til en grei pris. Tenker på en som kan dra 300kg. Sitér dette innlegget Link to post
Juksakall Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Ta kontakt med Skude Industri i Skudesneshavn, de lager og selger komplette hydrauliske halere, og alt du trenger. Flere størrelser. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingan Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Motoren sitter i teinehaleren. Du trenger i utgangspunktet bare hydraulikktilførsel. Dvs. to slanger, en tur fra pumpa (aggregatet) og en retur til tank. I tillegg til motoren som trekker trenger du også en retningsventil som styrer olje av/på. Denne sitter også normalt på teinehaleren. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grønnskollingan Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Aha skjønner mer nå takk for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Her har du en rimelig og kompakt teinehaler til hobbybruk. Lenger nede på siden er link til en passende hydraulikkpumpe som monteres på motoren din via kilereimer. Med montering og tilpasning i båt, så vil dette komme på rundt 40-50000, alt etter hvor mye du gjør selv. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingan Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Trodde ikke det kostet så mye til sammen. Blei litt overraska. Sikkert best å lære hvordan man skal gjøre det slik at man kan gjøre det selv Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.