Rotorrex400 Startet 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2018 Hei, var ute og så på motoren lit i kveldingen da jeg la merke til noen rust merker. Jeg så litt nærmere på det og trodde det var noe skitt/dritt men fet var det ikke. Rart at det skal ruste siden det skal jo tåle litt saltvann, men jaja. Hva kan jeg smøre på el evt spraye på noe slik at det ikke sprer seg? Ringte en båtmann i slektningen og spurte, han sa at det er ingenting å bekymre seg for. Men jeg vil alikavel spørre her. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Hei. Dette er ikke noe å bekymre seg for. Motoren tåler saltvann men den vil allikevel ruste litt noen steder. Sitér dette innlegget Link to post
Rotorrex400 Svart 27.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Takk for svar, ha en god helg videre. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Takk i like så Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Adrian123 skrev for 13 timer siden: Det var jo ikke rare rustangrepet, så dette er vel ikke mye å ligge våken om natta for Årsaken til rusta er nok at det er sveisefeil som gjør at de ikke har klart å overflatebehandle godt nok. Hvis du ser nøyere etter så ser du at sveisen ikke er tett rundt hele det lille staget. Derfor har det blitt en liten spalte hvor saltvannet kommer inn til bart stål. Herfra vil rusten spre seg, og etterhvert vil antagelig lakken ramle av i flak. Den beste måten å utbedre slike småfeil er nok å slipe helt rent, sveise rundt slik at det blir tett, og til slutt grunne og lakke i flere strøk. Men en slik jobb er det vel ingen som prioriterer på så små og ubetydelige feil. Hvis du vil stoppe angrepet kan du vaske og avfette området rundt og legge på flere strøk lakk. Det vil antagelig tette spalten og gjøre at rustangrepet stopper. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.