Smurfen Startet 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2018 Hei har en benkeplate i min Princess 42 som har sprukket. Ser ut som stein, men er vel noe kompositt tror jeg? Noen som vet om dette kan "pyntes" på? Ser i utlandet at det er flere som driver med reparasjoner, men ikke sett noen i Norge. (er blitt kittet tidligere uten hell) Er også noen kvartstaff lister i samme materiale som er defekte hvis noen har tips hvor jeg kan kjøpe som kan være rimeligere enn hos Princess. Takknemlig for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 (redigert) Corinor kan reparere?? Ring Prisme bygg: 90596159 Mvh: Tom Redigert 29.Januar.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 29.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Hvor i kongeriket holder de til? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Tok meg 16 sek å finne ut på Google.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Smurfen skrev 27 minutter siden: Hvor i kongeriket holder de til? Oslo. Snakket ned dem angående evt. sliping av benkeplate i vår P42 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Fjord21DC skrev 2 minutter siden: Tok meg 16 sek å finne ut på Google.. Det er jo greit det, men han spurte på forumet, og ikke på Google. Det er ofte greit å få info fra folk som har erfaringene, og ikke fra en PC? Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 29.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Spurte litt for raskt. Kunne selvfølgelig googlet det. Beklager irritasjonen det skapte. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Smurfen skrev 2 minutter siden: Spurte litt for raskt. Kunne selvfølgelig googlet det. Beklager irritasjonen det skapte. Jeg ble så irritert at jeg må gå en runde rundt huset??? Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 29.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2018 Tom Rør: Du som har nesten lik båt (din er nok flottere og er nyere ) Gidder du å se på bildene jeg har lagt ut i tråden om ankervinsj og se om du ser noen innvendinger som er kjent med båten! Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Sendte bilder og forespørsel rett til Corian, men de sier at de ikke tror benkeplaten er Corian og ikke kan hjelpe meg. Har de på Prisme bygg sett platen din og gitt deg inntrykk av at de har kjennskap til materialet? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Litt vanskelig å se fra bildet, men det kan jo se ut som granitt - hadde vært en benkeplate på et kjøkken på land hadde jeg gjettet det, men trolig ikke særlig vanlig i båt... eller? Uansett; er det granitt kan du bare blemme å reparere, må kjøpe ny. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Fjord21DC skrev On 29.1.2018 at 17.17: Tok meg 16 sek å finne ut på Google.. Men du tok deg ikke bryet med å informere TS hva du fant ut Krimart skrev for 3 timer siden: Litt vanskelig å se fra bildet, men det kan jo se ut som granitt - hadde vært en benkeplate på et kjøkken på land hadde jeg gjettet det, men trolig ikke særlig vanlig i båt... eller? Uansett; er det granitt kan du bare blemme å reparere, må kjøpe ny. Nå har vel TS antydet at det er kompositt. Men hvis Princess (mot formodning) har valgt å bruke stein ville jeg vel heller byttet den med en i kompositt for å få vekk noen kilo. Det er jo snakk om en planende båt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Smurfen Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Heisann. Er ikke stein. Men "look a like" Er nok en slags plast. Og skifte den er vel et lite mareritt (både pris og arbeid) så håper noen kunne reparere/pynte på den. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 (redigert) Det er et acrylprodukt som Corian. Det produseres av flere aktører, men i følge han jeg snakket med, behandles de på,samme måte. https://www.washingtonpost.com/lifestyle/home/how-to-repair-a-crack-in-a-corian-countertop/2017/02/03/e796f8f2-e4b4-11e6-a453-19ec4b3d09ba_story.html?utm_term=.a07d0c344c9f Redigert 30.Januar.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Ser jo utrolig flott ut. Tror du Prisme bygg driver med slikt? Skal ringe de, men er litt spent Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2018 Smurfen skrev for 2 timer siden: Ser jo utrolig flott ut. Tror du Prisme bygg driver med slikt? Skal ringe de, men er litt spent Jeg vet ikke, men jeg vil anta det. Man kan i prinsippet lage hva man vil i Corian. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Har du vurdert å spørre et steinhuggerfirma, kanskje de kan hjelpe deg? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 (redigert) Reparasjon er mulig, ingen tvil. Men eg vil tru at reparatøren helst vil ha plata ut av båten og inn på verkstaden sin? Då er det kanskje like greit å bytta plata i staden? C-momentet ligg vel i demontering.. Redigert 31.Januar.2018 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Prøver å finne en løsning hvor det kan gjøres i båt ja. Tror vi snakker stor jobb med plate ut/inn og mulig limet litt her og der mot lakkerte treflater som gjør ting vanskelig å ikke ødelegge mer. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Før du reparerer er det viktig å finn ut hvorfor den sprakk i første omgang. Om du ikke gjør det kan det sprekke etter rep. Har komposittbenkeplate på kjøkkenet som ble montert av montør som var faglært møbelsnekker. Mulig han kunne lage møbler, men særlig smart var han ikke. Tregulv med trinnlydsplater, hjøren i kjøkkenbenk utenhjørneskap ga to seksjoner som hele tiden beveget seg når jeg sto ved komfyren osv.(nesten 100 kg). Dette førte til at benkeplate sprakk i skjøt også etter reparasjoner. Til slutt sendte leverandøren to polske montører som avstivet skapene slik at de ikke beveget seg. Etter siste reparajon har det funket fint. Skjøten kan ikke sees. Har du kontaktet Prinsess pr. mail for å få vite type benkeplate slik at du kan bestille rep. biter og lim i riktig blanding? Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Tror du virkelig Princess kan ha noe deler for reparasjon? De vil vel selge komplett benkeplate kan jeg tenke meg. Skal sende de en e post, men de svarer ikke så kjapt har jeg erfart.... Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Mistenker disse sprekker om du står på benken, dette er fristende når vinduer skal pusses.. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 31.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 http://www.treprosjekt.no/wp-content/uploads/2016/06/Fargekart20corian.pdf Treprosjekt på Klepp i Rogaland lager akkurat det du trenger i Corian, Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Elise: Tror forrige eier hadde ivrige barnebarn eller som du skriver, perfekt sted å stå for å komme til vinduer så tror ikke det er båtens skyld eller montering. Er nok "user error" Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 31.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2018 Marius: Takk, men jeg lever heller med sprekken så lenge enn å få laget ny plate for det er nok omfattende å skifte vil jeg tro. For det er vel "farge kart" for kjøp av benkeplater og ikke noe reparasjonsmiddel vil jeg tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.