Jump to content

Princess 42, reparere sprukken benkeplate i kompositt?

Smurfen

Recommended Posts

Hei

har en benkeplate i min Princess 42 som har sprukket. 

Ser ut som stein, men er vel noe kompositt tror jeg?

Noen som vet om dette kan "pyntes" på? Ser i utlandet at det er flere som driver med reparasjoner, men ikke sett noen i Norge. (er blitt kittet tidligere uten hell)

Er også noen kvartstaff lister i samme materiale som er defekte hvis noen har tips hvor jeg kan kjøpe som kan være rimeligere enn hos Princess.

Takknemlig for tips!

20180127_130657.jpg

20180127_130741.jpg

Litt vanskelig å se fra bildet, men det kan jo se ut som granitt - hadde vært en benkeplate på et kjøkken på land hadde jeg gjettet det, men trolig ikke særlig vanlig i båt... eller?  Uansett; er det granitt kan du bare blemme å reparere, må kjøpe ny. 

Fjord21DC skrev On 29.1.2018 at 17.17:

Tok meg 16 sek å finne ut på Google..

Men du tok deg ikke bryet med å informere TS hva du fant ut :rolleyes:

Krimart skrev for 3 timer siden:

Litt vanskelig å se fra bildet, men det kan jo se ut som granitt - hadde vært en benkeplate på et kjøkken på land hadde jeg gjettet det, men trolig ikke særlig vanlig i båt... eller?  Uansett; er det granitt kan du bare blemme å reparere, må kjøpe ny. 

Nå har vel TS antydet at det er kompositt. Men hvis Princess (mot formodning) har valgt å bruke stein ville jeg vel heller byttet den med en i kompositt for å få vekk noen kilo. Det er jo snakk om en planende båt.

Før du reparerer er det viktig å finn ut hvorfor den sprakk i første omgang. Om du ikke gjør det kan det sprekke etter rep.

Har komposittbenkeplate på kjøkkenet som ble montert av montør som var faglært møbelsnekker. Mulig han kunne lage møbler, men særlig smart var han ikke. Tregulv med trinnlydsplater, hjøren i kjøkkenbenk utenhjørneskap ga to seksjoner som hele tiden beveget seg når jeg sto ved komfyren osv.(nesten 100 kg). Dette førte til at benkeplate sprakk i skjøt også etter reparasjoner. Til slutt sendte leverandøren to polske montører som avstivet skapene slik at de ikke beveget seg. Etter siste reparajon har det funket fint. Skjøten kan ikke sees.

Har du kontaktet Prinsess pr. mail for å få vite type benkeplate slik at du kan bestille rep. biter og lim i riktig blanding?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...