Aerton Hartwig Startet 29.Januar.2018 Del på Facebook Startet 29.Januar.2018 Jeg holder på å pusse opp en slik og lurer på om jeg bør bytte ut teleflex styringen med hydraulisk siden jeg skal sette på en lett trimmet Yamaha 50hk som trolig bikker 40 knop. Styrekonsollen skal byttes ut med en jockey sal for blant annet å flytte tyngdepunktet fram pga tung motor. Det kostet mer penger med slik styring, men tvinger seg kanskje fram pga hastigheten? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 30.Januar.2018 Del på Facebook Svart 30.Januar.2018 Neida, farten du har er lav så du må ikke ha hydraulisk. Og kreftene i den lette motoren og båten. Men du kan om du vil. Eller lage wire styring som er lett og tåler mye, om du gjør det riktig Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 30.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2018 Det stemmer at hydraulisk styring gir økt fleksibilitet i forhold til wire/slangeføring? Jockeysalen gjør at jeg er usikker på hvor wire skulle ha blitt ført, mens en hydraulikkslange tåler vel kraftigere bøying? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 30.Januar.2018 Del på Facebook Svart 30.Januar.2018 Litt avhengig av hvilken hydrauliske styring du velger. De minste som tåler minst krefter har relativt medgjørlige slanger, men ikke veldig mye mer enn mekanisk styring. Wire er trinser og hvordan du kan mekke det til, og brukes i Racing i ulike klasser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.