SixPence Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Gikk forbi Kranaskjæret og inn vågen i dag. Tok noen bilder når jeg passerte. Ikke kommet så mye lengre på skjæret ennå, men ser et betong fundament som har dukket opp. Legger ved noen bilder fra Mellomværftet også? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Flott maritimt miljø der. Får håpe ikke alt ender opp i betong, glass og sibirsk lerk. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 SixPence skrev for 1 time siden: Gikk forbi Kranaskjæret og inn vågen i dag. Tok noen bilder når jeg passerte... Takk for oppdatering og fine bilder SixPence. Fint å se hvordan fremdriften er for den som er `langtbortivekkstan`. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Pinkvin skrev 55 minutter siden: ... Får håpe ikke alt ender opp i betong, glass og sibirsk lerk. Tror ikke du skal bekymre deg for det Pinkvin. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Flotte bilder, alle som er innom Kristiansund burde ta en tur på det gamle verftet, mye artig å se der. Jeg viste forresten bildene til fruen, og hun fikk hjemlengsel i blikket da hun så dem. Hun er født og oppvokst i Kristiansund. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 navid skrev for 5 timer siden: Tror ikke du skal bekymre deg for det Pinkvin. Gi det litt tid så skal du se at det blir effektive seniorleiligheter med høyklasse materialvalg i tre etasjer med utsikt til sjøen. Tror ikke det er mulig å få mer penger utav en tomt enn med det ;-) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 17.Februar.2018 Del på Facebook Svart 17.Februar.2018 Mellemverfet er fredet, hvis jeg husker riktig. Vil du bygge dyrt boligkompleks der, kommer riksantivkaren og tar deg. Heldigvis er det 1/2 steinkast, ca, fra det nye anlegget på (over ?) kranaskjæret og bort til Mellenverftet. Sitér dette innlegget Link to post
SixPence Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 (redigert) Skulle sitere Lars, laget nytt innlegg Redigert 18.Februar.2018 av SixPence (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SixPence Svart 18.Februar.2018 Del på Facebook Svart 18.Februar.2018 Lars H. skrev for 10 timer siden: Flotte bilder, alle som er innom Kristiansund burde ta en tur på det gamle verftet, mye artig å se der. Jeg viste forresten bildene til fruen, og hun fikk hjemlengsel i blikket da hun så dem. Hun er født og oppvokst i Kristiansund. Da vil jeg anbefale denne siden Lars, litt annerledes nyheter rundt omkring Kristiansund? https://www.brunsvika.net/ Sitér dette innlegget Link to post
SixPence Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Gikk ny tur forbi Kranaskjæret i dag. Denne gangen var det fjære sjø, så mere av arbeidet vises, så da måtte jeg ta litt flere bilder Tok et bilde av Smia restaurant også, siden restauranten er nærmeste nabo til gjestebryggen og en god del av båtturistene som har besøkt Kristiansund har vært innom der en eller annen gang. Et bilde av Sundbåten snek seg også med Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Her er Tom på vei inn i gjestehavnen etter den fine turen han hadde kysten rundt i 2016. Vi var tilfeldigvis i Kristiansund den dagen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Otto R Svart 24.Februar.2018 Del på Facebook Svart 24.Februar.2018 Ser veldig bra ut dette - blir kanskje en tur nordover i sommer med båten og da er stopp i Kristiansund en naturlig del av turen. Vi var der på overnatting (hotel)for 2 helger siden - kjørte nedom gjestehavna naturlig nok , det er på plass med en oppgardering av gjestehavna. Samtidig har de laget noen flotte plasser midt i sentrum også. Kjekt å se at byene her i vest nå har mer fokus på å åpne seg mer mot sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 9.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2018 (redigert) SixPence skrev On 24.2.2018 at 15.37: Gikk ny tur forbi Kranaskjæret i dag. Denne gangen var det fjære sjø, så mere av arbeidet vises, så da måtte jeg ta litt flere bilder Fine bilder SixPence. Lars H. skrev On 24.2.2018 at 16.16: Her er Tom på vei inn i gjestehavnen etter den fine turen han hadde kysten rundt i 2016. Vi var tilfeldigvis i Kristiansund den dagen. Se der ja. Langveisfarende kjendiser på besøk i Vågen, både til lands og til vanns. Otto R skrev On 24.2.2018 at 17.35: ...blir kanskje en tur nordover i sommer med båten og da er stopp i Kristiansund en naturlig del av turen... Regner med det blir mange som tar turen innom og besøker Kristiansund og Kranaskjæret til sommeren. Litt oppdatering fra Kranaskjæret. Lastebil ankommer sjøveien med byggemateriell til Kranaskjæret. Prosjektet går da fremover. Redigert 9.April.2018 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 9.April.2018 Del på Facebook Svart 9.April.2018 Her skjer det ting. Noen som vet når den nye gjestehavnen vil være klar til bruk? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 Hva som er kontraktfestet vet jeg ikke. Men målet er visstnok at anlegget skal stå klart til sommeren i år. Så det blir spennende å se om de kommer i mål. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Er det noen alternative gjesteplasser i anleggsperioden? Jeg kjenner til plassene utenfor Amfi-senteret i sentrum, men disse er jo få sammenlignet med kapasiteten som var i båtforeningens gjestehavn. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 Etter det jeg kan se så langt, så er ikke de gamle gjesteplassene i båtforeningens gjestehavn berørt i anleggsperioden. De er fortsatt operativ. Dropper du innom Brigg, så blir det nok en ordning med plass i Vågen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.April.2018 Del på Facebook Svart 10.April.2018 Det er bra. Nå har jeg ikke Nord-Møre på seilingsplanen denne sesongen, spørsmålet var mer av generell interesse. Jeg setter kursen mot Helgelandskysten straks ferien starter. Men det blir spennende å ta resultatet av dette prosjektet i nærmere øyesyn når jeg kommer til Kr.sund neste gang. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
navid Svart 30.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Litt oppdatering fra Kranaskjæret. De galvaniserte H-bjelkene begynner å komme på plass over betongsokklene. Bildet er tatt på fjæra sjø. Flo sjø. Om fremdriften er i rute og anlegget står klart til fellesferien starter det vites ikke. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2018 Bygget tar form på Kranaskjæret. https://www.tk.no/nyheter/kristiansund/vagen/bygget-reist-pa-skjaret/s/5-51-476015 foto: tk Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 30.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Servicebygget har fått tak på seg. Fartsgrensen er 5 knop forbi Kranaskjæret. Allikevel er det noen som bare må bølle ... Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 30.Juni.2018 Del på Facebook Svart 30.Juni.2018 Ser ut til å bli fint? Sitér dette innlegget Link to post
Campingcruisern Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 (redigert) Tror det blir kult jeg iallfall. Spennende prosjekt. I dag ble det softis fra Narvesen på Storkaia, men etterhvert kanskje heller noe fra Kranaskjæret. Noen som vet hva de har tenkt å servere/ selge der? Redigert 1.Juli.2018 av Campingcruisern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 21.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2018 Litt info fra Kranaskjæret. Nei, det ble ikke softis på oss heller i solveggen på Kranaskjæret denne sesongen. Så vi har noe å glede oss til når vårsola igjen begynner å varme i Vågen. Gode nyheter forteller at det er stor etterspørsel etter de nye lokalene i forbindelse med julebord på Kranaskjæret. Det sies at lokalene allerede er nesten fullbooket frem til jul. Daglig leder Kathrine Avset og kjøkkensjef Daniel Mikaelsen skal ta hånd om julebord-gjestene. Foto ksu.no De to ønskes lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 19.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2019 En liten oppdatering fra Kranaskjæret. Første besøket vårt på Kranaskjæret var i påsken. Mange båter fra fjern og nær hadde tatt turen til Vågen, så det ble etter hvert fullt i gjestehavna rundt skjæret. I restauranten serverte de buffet 1. påskedag. Pågangen var stor, så bordbestilling var nødvendig. Vi var heldige å få bord, så herlige retter, både varme og kalde, samt flere valg av desserter til en overkommelig pris av i underkant av 300 kroner pr kuvert ble inntatt. Maten smakte aldeles fortreffelig og mette vart vi også. Smilende og hyggelige betjening hadde fullt opp med å tilberede mat til de sultne gjestene. Neste gang vi besøkte Kranaskjæret var 17. mai. Da var vi for sent ute med bordbestillingen, så skjæret er nok allerede blitt veldig populært. For oss som ikke fikk bestilt bord i selve restauranten, var det satt opp et partytelt ved siden av med litt enklere servering. I restauranten serverte de buffet denne gangen også . Prisen var nå steget til 499,- pr person, i høyeste laget etter min mening, men de fleste godtok nok prisen siden det var fullbooket. Vi fikk servert fiskesuppe i teltet. Vi mener å ha god peiling på fiskesuppe, siden vi har smakt oss frem på den slags opp og ned langs kysten. Fiskesuppen vi fikk servert denne gangen må vi nok plassere et stykke ned på listen. Den var litt smakløs, tynn i konsistensen, manglet reker og gulrøttene burde vært hakket opp i mindre strimler. Focaccia brød syns jeg er å foretrekke til fiskesuppe frem for loff. Prisen på 175,- er det ingen ting å si på. Pils i plastglass er vel heller ingen ting å rope hurra for. Det manglet ikke på båtgjester i gjestehavna 17. mai heller. Til de som etterspør nytt servicebygg, må jeg dessverre opplyse at det ikke blir realisert denne sesongen heller. Men alt i alt, Kranaskjæret er nok så absolutt blitt en populær perle i Vågen, selv om det er forbedringpotensiale på enkelte områder. Vi kommer nok helt sikkert tilbake dit vi også ved senere anledninger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.