FredT Startet 20.Juli.2005 Del på Facebook Startet 20.Juli.2005 Hei, Observerte som bildene viser i Skagen for noen dager siden - og jeg kan forsikre at jeg ikke har speilvendt bildene. Farlig farlig.... Intet liv å se ombord (men lanternene lyste) - ellers ville jeg nok tipset rederen om hans mildest talt spesielle lanterneføring! https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2351/Nav-light3-1.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2351/Nav-light2-1.jpg mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
eysteind Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Han har nok bommet litt med fargene.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Spørs om han ikke skal snu lanterna si gitt! Har sett noe flere tilfeller av at lanterner grønn/rød er montert feil Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.Juli.2005 Del på Facebook Svart 20.Juli.2005 Spørs om han ikke skal snu lanterna si gitt! Han syntes kanskje at det var mest praktisk å ha den hengende under fotbrettet, slik at lanternen ikke tråkkes i stykker . . . . nå risikerer han bare å få hele båten "tråkket i stykker" . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hschrde Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Har sett mye rart, men er det MULIG...? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 fyren har ikke gjordt noe værre, enn å montere lanterna opp ned. Tipper båten sto på land, og han hang over pulpiten for å få montert shiten.... Suzuki - selvgjordt er ikke alltid velgjordt... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Poseidon Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 fyren har ikke gjordt noe værre, enn å montere lanterna opp ned. Tipper båten sto på land, og han hang over pulpiten for å få montert shiten.... Eller at båten stod opp ned da han monterte Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Snoopy Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 En kamerat kjøpte for et par år siden en Pioner ferdig fra forhandler. Der var det forhandler som hadde montert lanternene feil. I mørten så det ut som om kameraten kom "baklengs" i 35 knop... Så ikke bare glade amatører gjør slike feil Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Kan nok hende han har funnet det ut, men han får ikke gjort noe med det. Såvidt jeg kan se er det en Hellamarine lanterne. Der sitter knappen for å løsne glasset under lanterna. Når han klikker glasset på plass oppned, sitter knappen under forbrettet. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Hulda Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Det er som Admiralen hevder: "Styrbord burde vært rød". Her er det tydeligvis en som har tatt konsekvensen av det. Sitér dette innlegget Link to post
SpaceCab Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Kanskje fyren bare er farveblind Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Havgapet på tur Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Observerte som bildene viser i Skagen for noen dager siden - og jeg kan forsikre at jeg ikke har speilvendt bildene. Farlig farlig.... Intet liv å se ombord (men lanternene lyste) - ellers ville jeg nok tipset rederen om hans mildest talt spesielle lanterneføring! Du kunne jo lagt igjen en lapp om det. Dette er jo direkte livsfarlig. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Det er som Admiralen hevder: "Styrbord burde vært rød". Her er det tydeligvis en som har tatt konsekvensen av det.Jeg regner med at de fleste har fått med seg logikken ? Når du ser den røde så har du vikeplikt! Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 21.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Du kunne jo lagt igjen en lapp om det. Dette er jo direkte livsfarlig. <{POST_SNAPBACK}> Båten var svensk - og jeg ba dem i den svenske nabobåten si fra da jeg forlot havnen. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Kenneth Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Han hadde jo fått fargene på seilet riktig da :) Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 (redigert) Det neste blir vel en svenske med blå og gule lantener.... :-) Det fikk meg til å tenke på at jeg snart må skifte glass på styrbord lanterne, den er snart mer blå enn grønn..... Redigert 21.Juli.2005 av kapptein (see edit history) Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Hulda Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Jeg regner med at de fleste har fått med seg logikken ? Når du ser den røde så har du vikeplikt! Gerhard <{POST_SNAPBACK}> Nemlig! Jeg er ikke lite stolt av Admiralen... Det er bare det at dette er en av de tingene alle må gjøre samtidig. Som da svenskene skiftet til høyrekjøring. Mulig at dette er en svenske som ikke har fått med seg denne konverteringen. Vi forventer nå et vettugt innlegg fra GUNGA DIN, til forsvar for sin landsmann(inne). Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Det fikk meg til å tenke på at jeg snart må skifte glass på styrbord lanterne, den er snart mer blå enn grønn..... Det spørs om den ikke er akkurat slik som den skal være. Et blåskjær i glasset, kombinert med gulaktig lys fra lampen - det gir som kjent grønt Det er nemlig ganske alminnelig at sb-glasset virker blått når man ser på det i vanlig dagslys. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
kapptein Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Det spørs om den ikke er akkurat slik som den skal være. Et blåskjær i glasset, kombinert med gulaktig lys fra lampen - det gir som kjent grønt Det er nemlig ganske alminnelig at sb-glasset virker blått når man ser på det i vanlig dagslys. <{POST_SNAPBACK}> Det har du sikkert rett i! Men da jeg tok ut glasset, så jeg tydelig fargeforskjell på den delen som "er i friluft" og den delen som er skjult av metallskjermen. Men ditt svar gir meg adskillig mindre grunn til bekymring Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli.2005 Del på Facebook Svart 22.Juli.2005 Nemlig! Jeg er ikke lite stolt av Admiralen... Det er bare det at dette er en av de tingene alle må gjøre samtidig. Som da svenskene skiftet til høyrekjøring. Mulig at dette er en svenske som ikke har fått med seg denne konverteringen. Vi forventer nå et vettugt innlegg fra GUNGA DIN, til forsvar for sin landsmann(inne). <{POST_SNAPBACK}> Hej Hulda! Har tenkt hele natten för att finna något vettigt svar för att montera lanternorna omvendt.... -möjligen för att hålla opp sysselsättningen inom försikkringsbranschen/varvsbranschen.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.