Jump to content

Politiet kan nå rekvirere RS i alle politidistrikter

Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Grønngylt skrev for 2 timer siden:

Reinspikka tull? Hvem er det du egentli trur vi snakker om? Vi snakker faktisk om noen maktsyke, tiltaksløse, hjernedøde idioter som trur de kan gjøre hva de vil, kun siden de er politi. Og den påstanden der har blitt bevist flere ganger 

At en har et personlig dårlig forhold til politiet er ikke ett bevis på din påstand...

Redigert av Ida Marie III (see edit history)
Grønngylt skrev for 2 timer siden:

Reinspikka tull? Hvem er det du egentli trur vi snakker om? Vi snakker faktisk om noen maktsyke, tiltaksløse, hjernedøde idioter som trur de kan gjøre hva de vil, kun siden de er politi. Og den påstanden der har blitt bevist flere ganger 

Jeg vedder faktisk en full bensin/dieseltank på at det blir skriverier om at politiet har gjort oppdrag fra redningsskøytene som de lissom ikke skal gjøre sånn avtalen demmes er idag

Her vurderer jeg å inngå et veddemål. Mine tanker tar 2350 liter diesel... Jeg tipper jeg har en brukbar oppside her!

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Ida Marie III skrev 1 time siden:

At en har et personlig dårlig forhold til politiet er ikke ett bevis på din påstand...

Jeg har iķke ett dårligt forhold til de. De 2 gangene jeg har ringt de, så har de dukka opp. MEN båten min måtte jeg finne igjen selv ved og oppsøke gamle bekjente fra ungdomskolen som vanka i div miljøer som kansje kunne vite noe om båten. Gang nr2 så fikk de faktisk tatt han som gjorde innbrudd hos meg.

MEN

Bevisene er mange, hvis man gidder å Google litt så er det mange mange episoder. Utøya saken, Eirik Jensen, de uskyldige gutta på McDonalds her om dagen, narkosaken i Bergen, rovdyr saken i Namdalen der en politi hjalp tiltalte, drapet på jentungen i bergen, doping tatt politi fikk tilbake jobben. Så det er jo helt tydeligt at de ikke gjør det de skal.

Hadde de gjort det de skulle, når de skulle det, så hadde jeg og svært mange andre fortsatt hatt respekt for de. 

Men i dagens samfunn, så er det viktigere å skrive ut en bot til han stakkaren som pisser i ett blomsterbed på byen enn og stoppe slåsskampen 300m borti gata eller ta han idioten som selger drugs inne på utestedene.

På grunn av hendelser som det der, er jeg redd samarbeidet med RS kommer til og slå feil. Men nå får de i allefall erfarne båtførere som kan frakte de rundt i skjærgården. 

Redigert av Grønngylt (see edit history)
Stiffler skrev for 3 timer siden:

Dersom en holder seg edru til båten er fortøyd er vel dette ikke noe problem?

Jeg kjenner til ihvertfall ett lokalt tilfelle der nødlidte (motor på jolla stoppet, midtvinters, kaldt og ble etterhvert mørkt)  pga promille ikke turte tilkalle RS, og istedet tilkalte kjente (med mye lengre respons tid og uten radar/FLIR for å lokalisere vedkommende når det allerede var blitt stupmørkt).

Det gikk godt, men bare såvidt, og med ett snev av flaks involvert.

Om antallet slike tilfeller øker med den nye praksisen der det kan være politi ombord i RS skutene skal jeg ha usagt, men det at en rednings organisasjon ikke oppleves som uhildet og udømende, kan faktisk ha sikkerhetsmessige konsekvenser.

Men såpass må man kanskje tåle dersom man velger å ta seg en knert..:saint:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

En interssant observasjon er at dette delvis sammenfaller med nedleggelsen av Sjø-HV - det siste en formidabel tristesse i mine øyne.

Dernest - en analog, søkt men sammenfallende kanskje likevel: kan man bruke ambulansehelikopter som plattform for skarpskytter eller andre politioppdrag? Det er jo et faktum at når politiet trengs KAN det være sammenfallende behov for sikring før førstehjelp/livreddende aktivitet. Det vil gjelde på andre områder - tilsvarende som ift. RS.

Guest Avmønstret#
Erik skrev for 7 timer siden:

Det gikk godt, men bare såvidt, og med ett snev av flaks involvert.

Om antallet slike tilfeller øker med den nye praksisen der det kan være politi ombord i RS skutene skal jeg ha usagt, men det at en rednings organisasjon ikke oppleves som uhildet og udømende, kan faktisk ha sikkerhetsmessige konsekvenser.

Men såpass må man kanskje tåle dersom man velger å ta seg en knert..:saint:

Vanskelig å skylde på andre når egen dårlig dømmekraft på en måte stabler seg oppå hverandre. Først å føre båt i rus, dernest å ikke tilkalle hjelp i en livstruende situasjon fordi man er redd for å bli tatt for å være rusa. 

En kan ikke slutte å ta promillekjørere i tilfelle noen dreper seg i forsøket på unndra seg straff for promillekjøring. 

Blir mer darwinisme enn ikke- fungerende system. 

Grønngylt skrev for 11 timer siden:

På grunn av hendelser som det der, er jeg redd samarbeidet med RS kommer til og slå feil. Men nå får de i allefall erfarne båtførere som kan frakte de rundt i skjærgården. 

Vanskelig å sitere riktig frå lange innlegg.  Tilsvaret mitt her går på din gjenntatte påstand at rs kjem til å patruljere politiet rundt med bøteblokka.  

Det du skisserer er i så fall eit brudd på avtalen, men du meiner det er å forvente fra politiet.  

Men du gløymer ein faktor.  Dersom politiet forsøker å bryte avtalen og prøver å benytte RS ressurs til politiets rutinejobb, så gjer ikkje det at RS skøytene blir fjernstyrte. RS mannskap har fortsatt sin del av avtalen å halda. Og ombord på skøyta så er kapteinen suveren.  RS ivaretar båtfolket og medlemmane. Dei bit ikkje hånda som gir mat.  

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...